Gå til innhold

Cactus


Bamse_bra

Anbefalte innlegg

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

I helgen har Cactus og jeg vært på tur. Etter at store deler av lørdagen gikk med til å legge nytt tak på huset, så tok vi oss en tur opp på småbruket som familien til fruen eier. Drøyt 5 mil hver vei samt en del kjøring der oppe. Cactus ble nyttet for å kjøre ned til båthuset og hente en båt som trengte litt fiks samt at jeg kjørte opp en gammel vei som ikke har vært kjørt de siste 30 årene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt å bruke han litt. Tror han likte det. Malte som en katt både opp og ned, så lenge jeg holdt meg under 70 på speedometert, la jeg meg over begynte han å fuske etterhvert. Mulig bensinpumpa er stiv av elde og ikke klarer å levere nok? Får prøve å bytte den og se hva som skjer. Testet speedometeret mot GPS og det var en del feilvising etter bytte av dekk fra 6.00 til 7.50. Når jeg lå i 70 på meteret, sa var reell hastighet 76.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet speedometeret mot GPS og det var en del feilvising etter bytte av dekk fra 6.00 til 7.50. Når jeg lå i 70 på meteret, sa var reell hastighet 76.

Ja, det er jo ikke så rart ;) 88" som ble levert fra fabrikk med store dekk, ble jo også utstyrt med speedometer som var tilpasset de store dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sa ikke noe om at det var rart :) Men var greit å få en kontroll av hvor mye feilvisningen var. Testet litt fart på en slette og han gikk glatt opp i 85 på speedometeret, men ble jeg liggende i slike hastigheter så begynte han som sagt å fuske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sa ikke noe om at det var rart :) Men var greit å få en kontroll av hvor mye feilvisningen var. Testet litt fart på en slette og han gikk glatt opp i 85 på speedometeret, men ble jeg liggende i slike hastigheter så begynte han som sagt å fuske.

 

Bob går i akkurat 80 når speedometeret viser 68; altså adskillig misvisning. Bilen hadde originalt 6.00x16, og nå kjører jeg på noe som tilsvarer 7.50.

Jeg har også vært oppe i over 80 etter speedometeret. Det resulterte i forenklet forelegg på 3600 kr og en prikk i førerkortet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket over oljestander i går og motor og girkasse ser ut til å være veldig tette og fine. Værre med transferkassa, den hadde det forsvunnet en del fra. Har sett at det lekker litt fra utgående fremover bla. Må nok se å ta en jobb på den til vinteren kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har begynt å bytte eksosanlegg på cactus, i den forbindelse så måtte jeg kappe boltene som holder røret fast i manifoilen. For å få boret opp igjen det øverste hullet, må jeg demontere innsugsmanifoilen demonteres.

 

Er det noe hokus pokus å demontere? Er det bare å demontere forgasseren og løsne de 10 mutterene jeg ser at den er festet med, så er den løs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var manifoilen av og boltene til eksosanlegget boret ut.

 

Men når jeg fikk av innsugsmaifoilen så jeg at det er en sprekk på eksosmanifoilen midt mellom sylinder 3 og 4. Sprekken er helt tett, men jeg ser den som en stripe i metallet. Bør jeg pusse rent og legge på litt kjemisk metall her for å forsterke, eller bør jeg få noen til å sveise det, eller skal jeg bare la det være som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

På tide med en liten oppdatering :)

 

Eksosanlegget er ferdig montert, ble så fint atte. Blir nok litt mindre støy, det gamle var sprekt ved manifoilen samt at det var et hull på 5x15cm i potta....

 

Har også begynt å montere fjærene jeg kjøpte av Gaute. Har aldri gjort noe slikt før, men det har gått greiere enn forventet. Har kun måtte sage av en u-bolt da denne var bøyd nedenfor mutteren. Ellers har alt gått greit på garasjegulvet. Nå gjenstår det bare å montere den siste fjæra foran.

 

Jeg må også få ringt Forgasser service og hørt om gasseren min er ferdig overhalt, da kan jeg jo snart kjøre :) Får håpe den går gjennom EU-kontrollen litt senere i sommer.... Satser på en grei kontrollør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har akkurat montert forgasseren min etter overhaling hos Forgasserservice. Problemet er at jeg kke får liv i bilen. Monterte den og fikk den til å starte, men den gikk langt fra rent. Virket som den gikk på 3 sylindre. Syns det virker som om akspumpa på forgasseren gir veldig mye bensin, kan den gi for mye. Nå får jeg ikke liv i den i det heletatt.

 

Noen som har tips om hvordan jeg skal gå frem. Kan jeg ha falskluft som skaper problemene? har byttet pakning på manifoilene.

 

Bør jeg bytte plugger for sikkerhets skyld? Den startet og gikk ganske greit før gasseren ble levert på service.

 

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...