Gå til innhold

Cactus


Bamse_bra

Anbefalte innlegg

Artig tråd å lese dette her, fant tilogmed ut hva en bryter var godt for, den for instrumentlys, har etpar igjen å lure på men lenge til våren :)

Likte grønnfargen, så jo ut som noe helt annet enn det jeg har selv om de var ganske like engang i tiden.

Series dekk er pent, noe annet kan jeg vel ikke slutte meg til.

 

Tror jeg må følge denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da var Cactus hjemme hos pappa igjen. Spaoppholdet har gjort ham bra, han går mye renere og bedre, samt at alle kropsvæsker er nye. Holder mye bedre i motbakker enn det den gjorde før, men bensinpumpa klarer ikke levere nok når det blir litt fart eller motbakke.

 

Er det et vanlig problem på serie 2, eller er det mest sansynlig kinapumpa som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at det ikke er feil på resten av systemet før ny pumpe settes inn.

Feks. dritt i tank og filteret der , sugerør er ok,

Dårlige,morkne slanger kan gi dette problemt også.

Har ikke hatt problemer med nye "korea"pumper men en gang skal være den første...

 

Du kan ha for lav flottørstand i gasser også.

 

En enkel måte å finne ut avgrense hvor problemet ligger er å bruke en elektrisk pumpe og en liten

beholder med bensin og koble seg rett på forgasser .Har du ikke elpumpe kan beholderen settes høyere enn forgasseren og hevertsystem brukes.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er under 2 år gammel, så tror ikke det er der problemet ligger, det kommer heller ikke noe i sedimentglasset.

 

Hvor er det slanger? Jeg har byttet den som går opp til gasseren, er det flere slanger eller er resten rør?

 

Sugerør og filter kan sjekkes.

 

Hvordan sjekker jeg flottørstand? Gasseren er overhalt av forgasserservice, er det trolig at han har sjekket dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalt er det rør hele veien,men det snekres mye på gamle biler....

Forgassermekanikeren bør ha sjekket nivået,men feil forekommer.

Filter og sugerør i tank burde ikke være et problem med 2 år gammel tank.

Antar du kikket litt på det da du byttet.

Jerrykannefylling og parkering over vinteren med lite fuel gir ofte dritt og vann i drivstofftanker.

Overskuddssilicon fra tankmontering kan tette i tanken også.

(Snøhvit på Hauge i Dalane.... blush )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Måtte vaske Cactus litt da han skal ut å kjøre et utdrikningslag med damer. Vasket og spylte i bakkassa, men her rant selvfølgelig ikke vannet ut igjen.... Da setter vi bilen til avrenning.gallery_472_391_626635.jpg

 

Det er brattere enn det ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg hadde gleden av å gifte meg sist lørdag, og Cactus ble villig lånt bort. Dagen ble helt perfekt, med strålende sol og et program som gikk på skinner. (Med unntak av en prest som sang både falsk, høyt og feil..... :lol: ) EnTo stilte som sjåfør og gjorde en flott innsats! Frua mi var for å si det forsiktig ganske skeptisk til valg av bil, men hun var faktisk kjempefornøyd når hun så han for første gang. (Cactus altså). Vil derfor få takke for lånet av bil og at du EnTo stilte opp som sjåfør. Her er et lite bilde fra parkeringsplassen utenfor Olberg kirke ved Noresund. (Nå begynner jo Cactus å bli rent erfaren som bryllupstransportør!)

 

 

http://i1019.photobucket.com/albums/af316/kammerherren/DSC02692_lite.jpg

Endret av Kammerherren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at han gjør nytte for seg, han hadde ellers bare stått i garasjen den helgen og kjedet seg. I helgen har han vært med på hytta og prøvd seg på vedhugging (ok, tok litt lengre tid enn med motorsag, men du så mye morsommere) med vinsj, samt som båtoppdrager.

 

PS. Mekanisk vinsj er RÅTT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg fått testet vinsjen på Cactus. Mekansik Koenigvinsj er kraftig:

gallery_472_391_1078524.jpg

gallery_472_391_276359.jpg

 

Var bare ett tre vi hadde problem med å dra opp. dette måtte vi dele i to for å få opp. Men det var vel ikke så rart, vi regnet litt på det og stammen hadde et volum på 4,3m3, og vi dro på den med greiner og alt. Klarte det et stykke men bilen ble dratt for mye mot treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...