Gå til innhold

Cactus


Bamse_bra

Anbefalte innlegg

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da har jeg fått prøvekjørt Cactus en liten tur. han gikk greit, men ettertenner litt når jeg slipper gassen i nedoverbakke? Noen her som vil prøve seg på fjernanalyse.

 

Et eller annet er fortsatt ikke riktig da jeg kan skru inn blandingsskruen helt uten at noe skjer. Har skrudd tomgangsskruen så langt ned jeg kan uten at den stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvekjørt Cactus en liten tur. han gikk greit, men ettertenner litt når jeg slipper gassen i nedoverbakke? Noen her som vil prøve seg på fjernanalyse.

 

Altså at det smeller litt? Det skal tyde på litt mager blanding, og det er heeeeelt normalt på en gammel bensinmotor at det smeller litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) bra at du lufter Cactus! Sett på ny reim og fortsett å kjør....

det med litt putring utforbakker er "normalt" på eldre motorer. Mager blanding er det jo hvis den suger falskluft, så da er det "normalt" og...

 

Skaff pakninger til gasser, og rengjør for "guffe". Da bør det vær mulig å justere blandingen.. Dette er en fjernanalyse fra indre Telemark ;)

 

Fortsatt god ferie, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Pakninger ligger her og venter på å bli montert. Men jeg mistenker at jeg har et toppakningsproblem... Kanskje jeg må lære meg å bytte toppakning nå..

:) Et pling så er jeg der; Den er jæv... tung den toppen :blink: si i fra så skal jeg hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk kjørt meg en god times tur i går. Alt ser ut til å virke greit nå. Går som ei kule så lenge det ikke er for bratt. Opp veienmarka for de som er lokalkjen så klarte den 70 på meteret. Hadde 80 på en slette, og da måtte jeg gi meg fordi det var en sving som nærmet seg :)

 

Skal ta og plukke opp gasseren igjen og bytte pakning og se om den går bedre da. Blandingsskruen har ingen virkning når jeg skrur på den. Merker heller ikke store, om noen forskjell om jeg har Choken av eller på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har byttet pakninger på gasseren nå og den startet med en gang, uten å stoppe igjen, men den gikk og putret nermest som en snekke. Hva forårsaker slikt? Har ikke stilt gasseren enda. Noen som husker hvordan blandingsskruen skal stilles, er det 1,5 omgang ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har fått tatt en prøvetur nå... Den gikk rett så bra, og det med min stilling av forgasser :) , Bør nok få doktor skinnes til å stille den for meg igjen. Mulig den blir med på hytta i deler av påsken, så alle som kjører E16 mellom Hønefoss og Nes i Ådal får tute hvis de ser en grønn liten 88" ved veien rett nord for avkjøringa til Bjoneroa. Bare å stoppe for kaffe og dekksparking og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Etter en kjøretur i går ettermiddag ble motorolje/filter og plugger byttet. Den ene pluggledninga var løs, så det hjalp en del å få byttet pluggene/festet kablene. :) Syns fortsatt den gikk litt "tungt" på tomgang og gikk ikke akuratt fælt etter veien heller :rolleyes: Kjørte den varm i stad og justerte tenningpunktet. Flyttet slik at tenninga ble ca 1cm tildigere enn den var. Så nå går`n mye bedre, og stopper ikke på tomgang mer. :D Er litt puffing i eksosen, men godt mulig at det kommer av at eksosmanifolden er knekt.. :) Den fusker når motoren får mye belastning, så neste ut er sedimentfilteret :P Ellers er bilen flott å kjøre, god girkasse, styring, bremser. All elektronikk virker :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...