Bamse_bra Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Da har Olav haavardsholm og jeg vært en tur og tittet litt på cactus. Det begynte med at olav måtte prøve om det gikk å kjøre mellom de to tomtene vi har på Slemmestad.... Pluggene ble byttet og Cactus fikk prøvd seg på litt gardenlaning. Ellers noen bilder av bilen og hva jeg har å gjøre... Høyre fotbrønn er det stedet det er mest rust.... Dashbordet ser da ganske så bra ut syns jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Interiøret bak er av den kreative typen... Er denne SOLEX forgasseren orginal eller??? Blandt delene som fulgte bilen lå det to flotte Marshal lykter... Disse må på etterhvert. Det lå også med noen baklykter. Kommer disse fra en LR? de het : Lucas L632 Det ble tidligere etterlyst et bilde av vinsjrullen... Vi fant et nav som trenger en ny pakning... Og en dørlås som trenger litt repp... Ellers virker det fortsatt som et bra kjøp. Den trenger å få byttet litt kropsvesker. Det virker som om det lekker en del fra transferkassa. Så til de tekniske spørsmål... Det blir vel et svar fra Ketil her.... Hva finner du ut om bilen, rammenummeret var trolig: 1440 04051. Det var ganske utydelig.. Motornummer 279562 Trykket vist ett tall feil.. det skulle være en 0 altså 1960 modell... Det var alt for denne gang... Endret 7. juni 2005 av Bamse_bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Skriv inn rammenummeret ditt her. Så dukker dette opp: 1: Type: Land Rover 44: Model: Land Rover, Series II Body type: Basic Wheel base: 88in (Short Wheel Base, SWB) Engine: Petrol Destination: Left-hand drive (LHD), export 1: Model year: 1960 04051: Serial number Du finner også litt her. Endret 7. juni 2005 av Helge Skou Dale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Er denne SOLEX forgasseren orginal eller??? 97838[/snapback] Ja. Det lå også med noen baklykter. Kommer disse fra en LR? de het : Lucas L632 97838[/snapback] Det er ikke baklykter, det er blink-/parklys til bruk foran. Ikke originalt på LR, men Lucas L632 ble brukt bl.a. på Saab Sonett og Morris Minor Motornummer 279562 97838[/snapback] Hvor fant du det ? Det ser ut til å være støpenr på topplokket... Motornr er slått inn på siden av blokken - nær fronten på motoren, rett foran og nedfor manifolden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Motornummer 279562 Hvor fant du det ? Det ser ut til å være støpenr på topplokket... Motornr er slått inn på siden av blokken - nær fronten på motoren, rett foran og nedfor manifolden. Det er støpt inn i topplokket, ja. Det sto liksom bare og lyste mot oss, og påsto at det var viktig. - og vi lot oss lure .... Da får vi dukke litt lenger ned på siden av motoren og lete etter motornummer en annen gang. Da skal vi nok finne nummer på gir- og fordelingskasse også. Bilen var rimelig lett å starte, men etter at den hadde gått litt og begynte å få normal temperatur (og vi konstaterte at egentlig gikk den veldig jevnt og pent, - kanskje litt høy tomgangshastighet), døde den brått og plutselig. Startet igjen etter et par "push" på gasspedalen (men ingen gass i det den startet), men da gikk den ujevnt og klarte ikke helt å bestemme seg for hvor fort den ville gå. Bare at det var fortere enn før den stoppet. Trenger nok litt justering av tenning og stifter, og litt oppsmøring av gassoverføring og slikt før bilen kommer helt i godlune. Endret 8. juni 2005 av Olav Haavardsholm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars L Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du verden så t det är med 6.00-16 däck (?) på smala fälgar Bilen ser så härligt gammaldags ut, inte minst när man ser den bakifrån Så låt inte de andra lura dig att sätta på några 38-tummare, kromade fälgar eller liknande så den ser ut som en J**p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er støpt inn i topplokket, ja. Det sto liksom bare og lyste mot oss, og påsto at det var viktig. - og vi lot oss lure .... Da får vi dukke litt lenger ned på siden av motoren og lete etter motornummer en annen gang. Da skal vi nok finne nummer på gir- og fordelingskasse også. 97849[/snapback] Nummeret på topplokket forteller i det minste at det er et topplokk fra en serie 2 motor På girkassen finner dere nok kun et nr - på høyre side av lokket. Der er ikke eget serienr på transferkassen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Du verden så t det är med 6.00-16 däck (?) på smala fälgar Bilen ser så härligt gammaldags ut, inte minst när man ser den bakifrån Så låt inte de andra lura dig att sätta på några 38-tummare, kromade fälgar eller liknande så den ser ut som en J**p 97850[/snapback] Jeg kan love at det ikke kommer 38" på den. Men jeg kan vel tenke med 7.50-16 på den, men på de orginale felgene. Syns den er for fin og orginal til å begynne å gjøre for mye med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Det er ikke baklykter, det er blink-/parklys til bruk foran. Ikke originalt på LR, men Lucas L632 ble brukt bl.a. på Saab Sonett og Morris Minor 97845[/snapback] Da er det vel sikkert noen som har den typen biler som er interesert i de... Jeg har vel ikke så mye bruk for de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Treverket i bakkassa var det noen som har brukt mye! tid på. Personlig har jeg mer og mer fått sansen for slike "tidsriktige" modifikasjoner. Nesten alle seriebiler har blitt modifisert en gang for å kunne passe bedre til det arbeidet den skulle utføre. Da er det ofte mye historie i den/de modifikasjonene som jeg synes det kan være gøy å ta vare på. Alle bør vel ikke kjøre rundt i grønne spitnpolish-utgaver av gammel seriebil?? Gråtass,den org!!!! 107eren til Karin,har to bulker i forskjermen venstre side.Datoene og hvor de ble laget vet jeg og!!! Og de skal få være der til dommedag!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Er denne SOLEX forgasseren orginal eller??? 97838[/snapback] Det svaret har du alt fått, men det ingen har fortalt deg ennå er at den forgasseren bør du beholde helt til den er "beyond repair". Bedre forgasser får du nemlig ikke til Cactus ! Og... skulle noen - mot all formodning - prøve seg med en glødende anbefaling om at du bør bytte ut den gamle Solex'en med en Weber.... ?? Ja.. da lar du dem snakke ferdig, og så beholder du Solex'en en stund til Kanskje vi skal ha en kaste-Weber-lengst-konkurranse på Persgård ? Blandt delene som fulgte bilen lå det to flotte Marshal lykter... Disse må på etterhvert. De var utrolig flotte ! Enig, de bør du seriøst vurdere å sette på Har du forøvrig funnet ut hva den bryteren helt oppe til venstre i instrument-panelet er til ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 97838[/snapback] Kanskje vi skal ha en kaste-Weber-lengst-konkurranse på Persgård ? 97965[/snapback] Helt enig med deg Heidi! Den billige Weberen er ikke brukbar sådividt jeg har fått med meg. 2x45 DCOE med dertilhørende toppjobb og kambytte er en ganske annen ting... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 2x45 DCOE med dertilhørende toppjobb og kambytte er en ganske annen ting... 98024[/snapback] Denne konstellasjonen synes jeg der "lukter" racingbil av... - og da går ikke mine tanker først og fremst til en S2A... Nå skal der vel, i rettferdighetens navn, sies at en S2A med korrekt justert Solex har ingen problemer eller protester ved å gjøre godt over 60 Mph . Men, den er fremdeles ingen racing-bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Der er egentlig ikke noe galt med 34ICH forgasseren som sådan, og heller ikke noe galt med den i de biler den gjerne blir brukt - biler med motorer rundt 1,5l. Å bruke den som erstatningsforgasser på en 2.25l motor, derimot, er ikke like bra ... men skulle noen likevel være interessert i en slik forgasser, har jeg en nesten ubrukt til salgs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ... men skulle noen likevel være interessert i en slik forgasser, har jeg en nesten ubrukt til salgs 98032[/snapback] Skal vi spleise på den og bruke den på Weberkastekonkurranse på Persgården? Noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 97838[/snapback] Har du forøvrig funnet ut hva den bryteren helt oppe til venstre i instrument-panelet er til ? 97965[/snapback] Nei, jeg har ikke begynt å se på hva bryterne er til enda. Det virker som om den har hatt en "saftblander" bakerst på hardtoppen så det kan være til den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Nei, jeg har ikke begynt å se på hva bryterne er til enda. Det virker som om den har hatt en "saftblander" bakerst på hardtoppen så det kan være til den.. 98288[/snapback] Spennende ! - de andre bryterene kan jeg hjelpe med Instrumentlys er den "trekk-ut" bryteren på høyre side øverst i panelet. Kjørelys er bryteren som omslutter trenningsnøkkelen (vris mot høyre, med klokken) - tekstingen står på selve bryteren Første trinn er parklys (blankt lys på vingene). Andre trinn er hovedlys Blendingsbryteren (fjernlys) har du sikkert på gulvet du også - men dette har du alt funnet ut selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Da har det blitt skrudd litt på Cactus. Ragnar kom innom etter jobb og vi prøvde oss på litt bremselufting. Det var ikke veldig vellykket, så ny master må kjøpes inn;) Men litt skruing og stilling av forgasser så vra det klart for en liten testtur. her er motornummeret, noen som kan si om det er en orginal motor for en 1960 modell? motor:151016630 Framaksling: 1440 04 758 Bakaksling: 1410 12 097 Girkasse: 1510 16 878 Noen som et om dette er orginale deler eller om noe har blitt byttet. Til slutt et bilde av "hjertet" til Cactus Det var alt for i dag. Cactus oppførte seg riktig så bra og håper at den skal bli klar til Seriebiltreffet;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Næææææ så bra kommer til og bli bil av detta ja det er helt klart. ja ny master tror jeg kommer til og gjøre susen prøv og skrive i nummerene inn hær http://www.classiclandrovers.no/?page=docu.../vinlookup& det funker på meg Endret 2. april 2007 av Vegard Bratland Erikstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei Vebjørn! Du huska på å sladde over skiltene på Cactus.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Hei Vebjørn! Du huska på å sladde over skiltene på Cactus.... Ja gjemte de godt. Må ikke vise frem slikt..... har jo bare 5 naboer som er/var i politiet.... Er ikke uten grunn at området her jeg bor kalles "purkehøgda". Takk for hjelpen i dag Ragnar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 prøv og skrive i nummerene inn hær http://www.classiclandrovers.no/?page=docu.../vinlookup& det funker på meg Den virker vel bare på understelsnummer, ikke på motor aksler etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Det er en kar i Sandnes som vet alt om disse nummerne, Vebjørn, B.d.w. Den turen idag sitter vel i en stund. Herlig, ikke sant Endret 3. april 2007 av ragnarsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Det er en kar i Sandnes som vet alt om disse nummerne, Vebjørn, B.d.w. Den turen idag sitter vel i en stund. Herlig, ikke sant Cactus har fått kjøre ut av garasjen og snu, før den rygget inn igjen etter en vask i dag.... Bare måtte.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 motor:151016630 Framaksling: 1440 04 758 Bakaksling: 1410 12 097 Girkasse: 1510 16 878 Noen som et om dette er orginale deler eller om noe har blitt byttet. Tja... Det er i alle fall korrekte nr for serie 2 komponenter - og eksosmanifolden er av den typen som ble brukt t.o.m. 1960-modell Den virker vel bare på understelsnummer, ikke på motor aksler etc. Foreløpig stemmer nok det, ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.