Gå til innhold

1952 serie 1 prosjekt


fred

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

 

Lager en liten prosjekttråd, jeg har en 1952 serie 1 igjen etter min far. Etter litt frem og tilbake har jeg bestemt meg for å beholde den. Det er en kort utgave med tak og kapstanvinsj Min far kjøpte den på auksjon for 10-15 år siden. Den er stort sett hel og i god stand og ser ut til å ha vært restaurert en gang. Men den trenger en god oppstrekking etter å ha stått lagret lenge, ute i starten men inne de siste årene.

 

 

 

Den gikk ikke når han kjøpte bilen, men etter å ha montert en provisorisk coil og satt på en provisorisk bensinpumpe fra Biltema fikk vi den i gang, dog noe ruskete. Før den stoppet igjen, ble trillet inn på låven og ble stående.

 

 

 

Planen er i første omgang og få den i teknisk god stand, og etterhvert få den litt penere å se til. 

 

 

 

Jeg prøvde å starte den opp i dag, men det var ikke gnist. Jeg er usikker på om jeg koblet coilen rett når jeg monterte den for mange år siden. Alt blir jo litt baklengs med positiv jord så nå ble jeg plutselig litt usikker. Den er koblet fra minuspolen på batteriet, til bryter, til + på coilen. Minus på coilen er koblet til fordeler. Kan coilen ha fått spenning "feil vei" og brent ut?

 

Bilder kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...