hahaug Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 En kamerat sin motor TD5 i Defender 2006modell. Etter mye feilsøking /eliminering av meget dårlig trekk-kraft,uten å funnet noe feil ,har vi kommet ihvertfall til en konklusjon. Ved å la bilens motor bli kald,var det tid for en tur.Motor /trekk-kraft er god,helt normal. Når motor når ca 84 grader,mister den trekk-kraft,og ved stillestående bil,og forsøk på å øke turtall bare harker den.Noen som har ideer på hva som kan være feilt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 (endret) Hei Sjef Kan det være sprekk i toppen? Alutoppen utvider seg nok til å lekke diesel ved driftstemp men er tett når den er kald? Sjekk om det er diesel i olje, dyseverdier på nanocom ved kald kontra varm motor, høyt forbruk? Hva er turbotrykk ved kald kontra varm motor? Endret 28. juli 2022 av KennethA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 Kan det være noe kaldstartskompensering fra dysene/hjernen som ikke funker? Har ikke erfaring fra TD5 men en Audi med 5 cyl turbo jeg hadde fikk problemer en gang. Den hadde kaldstartsdyse som var styrt av en tempsensor. Den virket ikke, og dysa ga bensin hele tiden. Bilen gikk vanlig helt til den ble varmere. Da ble det trøbbel og den gikk for rikt. Har TD5 noe lignende? Hva sier tempsensorene i nanocom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 12. august 2022 Del Skrevet 12. august 2022 Diagnose er et bra sted å starte. Kan være at det ligger noen feilkoder som kan hjelpe dere på vei. Overboost rra turbo med påfølgende nødmodus? Da blir det lite futt å hente... ofte forårsaket av wategatespjeld som ikke går fritt og åpner som det skal. Dårlig effekt kan også komme av samme spjeld som setter seg fast i åpen posisjon. I begge tilfeller er litt spraysmurning og lirking med en passelig nøkkel eller tang løsningen. Ca gratis. Kjølevæskenivå og ev. luft i det systemet? Kan få sånne rare symptomer da. Min hosta og hskka om den gikk for mye luft/lite vann/dårlug sirkulasjon og dermed dårlig kjøling. Ikke nødvendigvis helt gratis...hos meg var det lurvete topp-pakning som til slutt fikk skylda. Altså jeg fikk eksos inn i kjølesystemet og kjølevannet forsvant inn i forbrenninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 12. august 2022 Del Skrevet 12. august 2022 Det viste seg at air inlet temp var 120 grader og turbotrykk viste minus. Det var MAP sensoren i innsuget som var gåen. Virket opp til den ble varm, men ga feil data når motortemp ble ca 80 grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.