Gå til innhold

Tips til clutchbytte - ‘88 90 V8 LT85


Marius FM

Anbefalte innlegg

Hei, og god sommer. 

Jeg skal til å bytte girkasse på 90’n min om noen uker. Tenkte da samtidig å bytte clutch,  så klart, og det dukker da opp er spørsmål om hva annet jeg bør kjøpe, og bytte, enn selve clutchen?

Tenkte å skaffe propshaft tool og alignment tool. 
Er det ellers noen tips å komme med mht jobben?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jorgenht skrev:

Er det ikke lurt å ta full pakke? Utløserlager og arm.. Tror du får helt ferdig sett fra LOF. 

Jommen om jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utløserarmen på v8 og td5 er massiv og ikke utsatt for særlig slitasje. Utløserlager bytter du. Her duger ikke Britpart.

 

Svinghjulsforing trenger ikke være slitt, men kjøp inn en foring likevel i tilfelle.

 

Simring på veiv kan også vurderes byttet. Jeg har aldri tuklet med bensinmotor, men er det som på dieselmotor er den lett å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lafterolf skrev:

Utløserarmen på v8 og td5 er massiv og ikke utsatt for særlig slitasje. Utløserlager bytter du. Her duger ikke Britpart.

 

Svinghjulsforing trenger ikke være slitt, men kjøp inn en foring likevel i tilfelle.

 

Simring på veiv kan også vurderes byttet. Jeg har aldri tuklet med bensinmotor, men er det som på dieselmotor er den lett å bytte.


Takk for nyttig info B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...