Gå til innhold

Ny Radiator til p38


carlfoss

Anbefalte innlegg

Hei. P38 bestemte seg for å havarere rett etter svenskegrensa på Svinesund. 50 meter etter jeg kjørte forbi tollerne.
den er nå tauet til naf Halden. 
Virker som det er radiator som er sprukket. Vet noen hvor men kan få tak i dette relativt raskt? Skulle bruke bilen på ferie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

'Kan det ha vært høyt trykk mon tro' tenke jeg da jeg så denne først for en stund siden.. 

 

Jeg plerier å ventilere ut trykk etter at bilen har oppnådd normaltemperatur.  Tar en stopp og ventilere ut i reservoaret. Som en vane.

Etter avsluttet tur kan jeg sjekke om det har kommet trykk i systemet;  Er det 'full fres' , er det indikasjon på noe lite hyggelig 

Ønsker jo å unngå koking; Spørsmål: hvor mye kokepunktet på rent vann øker med +15 psi.  Det viser seg å være ca 120 grader ved 2 bar (Ref google) ( 1bar atmosfære, + 1 bar pga oppvarmig/reservoar)

Oppvarming av rent vann fra 0 til 100 grader  skal sånn ca gi 1 bar økning i trykk (ref Google)

 

På sommerstid bør du ikke kunne klare å få større trykk enn 15 psi/ 1 bar

Kan du ha hatt et lokk som ikke ventilerte ut ved 15 psi? Og kanskje påfyll av trykk fra fobrenningskammer?

 

Tar forbehold om jeg tenker riktig;  Er litt rusten på fysikken, bruker google. Er det noe kommentarer fra noen med erfaring på området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...