Gå til innhold

Bremseklosser, Disco 3, 2008 - flere prisklasser. Anbefalinger ønskes


halvsyv

Anbefalte innlegg

Vært inne på skruvat.no.

 

  • Skruvat.no bestselger, bak 229 kr, foran 289 kr
  • Skruvat.no febi.bilstein, foran 399 kr, bak 349 kr
  • Skruvat.no Bosch, foran 539
  • Skuvat.no Ate 
  • Skeuvat no TWR

også videre……hvorfor så mange alternativer…

 

Har du erfaringer med noe av dette, eventuelt annet sted/merke som anbefales, og….følger alle delene med, eller må man ha skruer/blikk/klips i tillegg.

 

Det var enklere med Series III, synes jeg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativer er viktig. :)

De fleste har et eget merke, som er billigst men med høyest fortjeneste. Feks Autodoc med Ridex eller Mekonomen med Promeister.

Bestseller er vel Skruvats egen serie.

 

Bosch og ATE er gigantene innen bremseproduksjon, de utvikler også kalippere og du finner nesten utelukkende bremser fra disse to på tyske biler.

Febi-Bilstein har jeg også gode erfaringer med.

Så kjøper du en av disse tre, bør du bli fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører grønne EBC, fungerer veldig bra så langt (bare 4000km på disse).

 

Usikkert om det stemmer, men har lest et par steder at Ferodo er originalt på D3? Enkelte påstår det er Brembo som er originalt.

 

Mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd fler av de nevnte typene klosser, merker aldri noe forskjell. 

Bilen stopper når eg ønsker det. 

En sjelden brå brems likeså.... 

 

Man må vel oppi ekstrem eller konkurranse kjøring om valg av klosser skal ha noe markant å si for opplevd bremse effekt. 

 

Min erfaring og synsing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett testen som viser bremselengde av genuine kloser og oem av samme produsent på en Mersedes bil, og det er stor forskjell. Antar at klossene er helt ulik med tanke på material som er brukt derfor koster mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye forskjellig, men på de siste bilene i husholdningen har jeg endt opp med Brembo skiver og Textar eller Pagid bremseklosser.
Synes Bremboskivene har en av de absolutt beste overflatebehandlingene på områder som ikke utsettes for bremsefriksjon. Glatt og varig pulverlakk som holder seg over tid, og ikke bare et eloksert belegg som mange fabrikanter har.
Textar/Pagid støver endel, men har fint initielt bitt og pedalfølelse.

Har ikke plukket av originalklossene på D4en, da det var gjort av tidligere eier, men at det kan være Ferodo som leverer originalt høres ikke usannsynlig ut.
Siste bremserunde på bilen avslørte at parkeringsbremsen var levert originalt fra ATE.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøvde EBC gul, fine greier med litt ekstra følelse av litt presisjon og kontroll for en krone ekstra, det er noe der... Men synes egentlig på bremsesiden at alt funker greitt nok. Kjører ikke så aktivt, men når man nå har hjulene av, gjør det så godt man kan - du skifter vel ikke klosser på ti biler om dagen slik at deleprisen gjør det største innhugget. Test ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har EBC Green Stuff fremme og Ferodo bak (utsolgt for EBC bak) og merker stor forskjell på bremsestøvet foran kontra bak. Så bare der synes jeg EBC Green gjør en veldig god jobb. Har EBC Green på P38 og Defenderen også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...