Gå til innhold

Pakning takluke 300TDi.


jorgenht

Anbefalte innlegg

Lekker taket?

 

Om så er, er min erfaring at vann kommer inn mellom ramme og karosseri og ikke pakning mellom glass og ramme. Bare et tips i så måte. Tror forøvrig pakningen du er ute etter er en del av "soltakkittet", og det koster flesk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lakk vann, men jeg har Td5 med samme låsemekanisme.

Demonterte hele soltaket og fant ut at vannet kom inn mellom tak og gummilist. Romslig plass der, så over tid når gummi krymper så lekker det.

La på sikaflex når jeg monterte tilbake og ingen lekkasjer der lenger. 5 år siden det ble gjort nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tiopet skrev:

Min lakk vann, men jeg har Td5 med samme låsemekanisme.

Demonterte hele soltaket og fant ut at vannet kom inn mellom tak og gummilist. Romslig plass der, så over tid når gummi krymper så lekker det.

La på sikaflex når jeg monterte tilbake og ingen lekkasjer der lenger. 5 år siden det ble gjort nå.

 

Samme her, derfor tips. 

 

Om det drypper fra hengslene på soltaket, er sjansen stor for at det er akkurat der lekkasjen er. (Mellom karosseri og ramme.) 

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lorden Nei- for det var limt igjen. Sikkert fordi det lakk før :lol: Jeg ville bare ha fungerende takluke. Har jo funnet pakningen, men engelskmannen vil ikke sende til Norge :angry:

@tiopet Ser det har vært tettet med sika rundt om her og. 
 

Pakningen gikk i stykker når jeg skjærte rundt med fiskesene. 

Pakning koster ca 800+mva og frakt. Om han vil sende. Nytt taklukesett koster 5x. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...