Gå til innhold

Clutchproblemer


jacobm

Anbefalte innlegg

Har overhalt hele clutch systemet på min 130.

Ny hovedsylinder, ny slave, pluss alt mellom motor og gearkasse.

Får ikke trykk i systemet virker det som.

 

Ingen luftbobler.

Har latt det renne gjennom flere "fulle" påfyllingskopper med væske.

 

LOF Power main cylinder, standard slave, LOF HD clutch, standard arm, HD utløser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skiftede klutsj for noen år siden og satte inn ny slave måtte jeg lufte lenge før jeg fikk allt luft ut. Jeg var ved at oppgi men pludselig var den der. Vet ikke om men kan pumpe ( med bremseaggregat) fra slave til master og reservoar og sådan få ut luft. De ville spare lidt på vesken.

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakket med Luke?  Jeg har Powermaster på vår Defender 300Tdi -og skiftet clutch (LOF) for noen måneder siden uten problemer.  Jeg kjenner Luke - kan spørre han direkte hvis du vil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at en hovedsylinder ikke virker på ny vlutch. Det kan umulig ha sammenheng.

 

Du klemte slangen og pedal ble hard, så da er hovedsylinder friskmeldt. Siden pedal er grei burde også følgesylinderen være frisk. Hadde den vært full av luft ville luft steget opp og pedal borte.

 

Dvs at ditt problem er fra slavesylinder og inn.

 

Stikker støtstangen ut slik at den presser mot slaven om du løsner den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnen stikker ut, og når jeg beveger den hører jeg at den slår borti dekkplata og lamellene der, men det er liksom ikke noe trøkk i pedalen.

hvis jeg setter bilen i gir og holder clutchen inne når jeg starter, er det ikke noe hopp, det er det hvis jeg ikke holder pedal inne, men får ikke satt den i gir etter start

Har helt ny utløserarm også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet clutch fordi den var utslitt.

Har ikke hatt problemer før.

Oppgraderte alt bortsett fra kula/armen som holder utløserarmen og støtstangen.

 

Kan jeg ha fått clutchen i klem eller montert den feil vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snoket på trådstarter og ser at det er en td5. 

Platen kan monteres feil vei, da vil senter på clutchplata stikke for langt bakover slik at pedalen ikke kan trampes inn mer enn halveis før den bråstopper. Forstår jeg det rett her går pedal helt ned, så da er nok clutchplata riktig.

 

Kjenner du motstand på pedalen eller er den unormal lett?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trykke inn pinnen til utløserlageret treffer lamellene på dekkplaten. Slaven kan trykkes helt inn så den kan skrus fast for hånd. Det er ikke bobler i bremsevæsken. Det er motstand i clutchpedalen, jeg kan trykke den enkelt inn for hånd. Fikk levert ny original mastersylinder i dag. Installeres i morgen, så er det bare å krysse fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er systemet med master og slave sjekket.

Pedal trykket inn flytter sylinder i slave ut, så problemet må ligge i clutch/deksel et sted.

Bare å rulle opp ermene og skille motor og girkasse igjen.

Kanskje den verste jobben man kan gjøre på gårdsplassen.


Noen som vet hvor mye trykk som må til for at man skal greie å løse ut clutchen, er det mulig å gjøre det for hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...