jacobm Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Har overhalt hele clutch systemet på min 130. Ny hovedsylinder, ny slave, pluss alt mellom motor og gearkasse. Får ikke trykk i systemet virker det som. Ingen luftbobler. Har latt det renne gjennom flere "fulle" påfyllingskopper med væske. LOF Power main cylinder, standard slave, LOF HD clutch, standard arm, HD utløser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AtleGotsch Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Sett en klype på den fleksible slangen før slave sylinder. Da skal pedal bli stein hard uten bevegelse. Hvis ikke er feilen i master. Gir deg en pekepinn på hvor feilen ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Justert master med riktig dødgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 30. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2022 Nei antakelig ikke. tuppen er flush med mutteren. Strammet inntil. prøver klypetrikset, så får vi krysse fingre og se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 30. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2022 Prøvde klypetrikset, hardt som bare det. fortsatt ingen clutch. installerte helt ny slave i går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Når jeg skiftede klutsj for noen år siden og satte inn ny slave måtte jeg lufte lenge før jeg fikk allt luft ut. Jeg var ved at oppgi men pludselig var den der. Vet ikke om men kan pumpe ( med bremseaggregat) fra slave til master og reservoar og sådan få ut luft. De ville spare lidt på vesken. Endret 3. juli 2022 av kjartanb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Slaven montert riktig vei med nippel øverst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 3. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2022 Snakket med clutch sjefen his LOF. han sa at deres Power master ikke funker på helt ny clutch, så nå er ny trw bestilt fra øya. Krysser fingrene fir at det gjør susen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Du snakket med Luke? Jeg har Powermaster på vår Defender 300Tdi -og skiftet clutch (LOF) for noen måneder siden uten problemer. Jeg kjenner Luke - kan spørre han direkte hvis du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Rart at en hovedsylinder ikke virker på ny vlutch. Det kan umulig ha sammenheng. Du klemte slangen og pedal ble hard, så da er hovedsylinder friskmeldt. Siden pedal er grei burde også følgesylinderen være frisk. Hadde den vært full av luft ville luft steget opp og pedal borte. Dvs at ditt problem er fra slavesylinder og inn. Stikker støtstangen ut slik at den presser mot slaven om du løsner den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 3. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2022 Pinnen stikker ut, og når jeg beveger den hører jeg at den slår borti dekkplata og lamellene der, men det er liksom ikke noe trøkk i pedalen. hvis jeg setter bilen i gir og holder clutchen inne når jeg starter, er det ikke noe hopp, det er det hvis jeg ikke holder pedal inne, men får ikke satt den i gir etter start Har helt ny utløserarm også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Altså, du kan starte bilen i gir om pedal er trykket inn til bunns, og bilen står likevel stille? Byttet du clutch fordi den sluret eller hadde du samme feil før byttet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 4. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2022 byttet clutch fordi den var utslitt. Har ikke hatt problemer før. Oppgraderte alt bortsett fra kula/armen som holder utløserarmen og støtstangen. Kan jeg ha fått clutchen i klem eller montert den feil vei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 Hvilken motor har du? Clutchplata skal normalt ikke kunne monteres feil vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 Normalt ja, men det finnes mange unormale montører der ute,Rolf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 Jeg monterte lamellen feil en gang(før jeg monterte lamellen,tenkte jeg at nå må jeg sette den riktig)men det endte som Jakobm skriver. Dobbel jobb endte det med,gjett om jeg var sur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 Jeg snoket på trådstarter og ser at det er en td5. Platen kan monteres feil vei, da vil senter på clutchplata stikke for langt bakover slik at pedalen ikke kan trampes inn mer enn halveis før den bråstopper. Forstår jeg det rett her går pedal helt ned, så da er nok clutchplata riktig. Kjenner du motstand på pedalen eller er den unormal lett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 4. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2022 den er ganske lett ja. Virker som om mesteparten av motstanden er fra returfjæra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 Om master og slave fungerer som de skal burde du kunne trykke inn støtstang med hendene. Klarer du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 En vill tanke.... Støtstanga fra slavesylinder til utløsergaffel er på plass??? Ikke spør hvorfor jeg foreslår dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 6. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg kan trykke inn pinnen til utløserlageret treffer lamellene på dekkplaten. Slaven kan trykkes helt inn så den kan skrus fast for hånd. Det er ikke bobler i bremsevæsken. Det er motstand i clutchpedalen, jeg kan trykke den enkelt inn for hånd. Fikk levert ny original mastersylinder i dag. Installeres i morgen, så er det bare å krysse fingrene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 8. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2022 Da er systemet med master og slave sjekket. Pedal trykket inn flytter sylinder i slave ut, så problemet må ligge i clutch/deksel et sted. Bare å rulle opp ermene og skille motor og girkasse igjen. Kanskje den verste jobben man kan gjøre på gårdsplassen. Noen som vet hvor mye trykk som må til for at man skal greie å løse ut clutchen, er det mulig å gjøre det for hånd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juli 2022 Del Skrevet 8. juli 2022 Har ingen mulighet til å trykke støtstang for hånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 8. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2022 Tror du ikke en idiot hadde greid å montere clutchplata feil vei :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juli 2022 Del Skrevet 8. juli 2022 Rekk opp hånden de som aldri har gjort en tabbe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.