Gå til innhold

låsemutter på ACE sylinder (actuator) behøver spesialverktøy.... D2 Td5 2000


ando

Anbefalte innlegg

Noen har brukt 18 mm tønne - med utvendige 6 kanter  (såkalt "pass through")- og dermed et hull i midten for å stikke en 6 mm fastnøkkel nedi.

Original verktøyet heter LRT-60-009.

Noen som har dette i Oslo - til låns....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja! Men mulig det bør være med tynnere gods....? Jeg har prøvd med en vanlig pipe, men den får ikke tak (sklir bare rundt). Kanskje er det pga noe gummi rester (etter foringen?) at jeg ikke kommer helt innpå. Jeg sjekker i kveld - med å pirke vekk gummien først. Kanskje vil noe tennplugg pipe lignende fungere?

 

Om jeg får tak i åpen pipe: holder jeg da stangen fast med en 6 mm fastnøkkel - mens jeg skrur ut mutteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sylinderen skal kastes kan du sette på kraftig rørtang på stempelstanga istedet for å bruke åpen kopp og liten fastnøkkel.

 

Bruk lite skrujern og hammer, kakk bort rust og dritt rundt mutteren så du får den godt innpå.

 

Om mulig, demonter hele driten og sett det i solid skrustikke for å ta ut sylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det fungerte å holde fast stangen. Jeg brukte belgen som mellomstoff.

Låsemutteren satt VELDIG hardt, men ga seg etter hvert.....og skrallen gikk og gikk.....

Men så ser jeg at mutteren faktisk ikke beveger seg på gjengene til stangen, men bare går rundt: da er vel gjengene rustet vekk....?

Kutte stangen? eller presse ut mutteren?

I alle fall så bestiller jeg "Bush" i begge ender (er de enkle å bytte?) + ny låsemutter + 4? Banjo pakninger - før jeg starter på'n igjen...

Alt er nå montert tilbake til "neste omgang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk av låsemutteren ved å feste en WiseGrip på stangen - og jeg presset hardt over mot siden.... mens jeg skrudde ut låsemutteren med en pipe.

Nå er den nye sylinderen på plass.

Jeg hadde en ny "bush" for den korte armen klar (den andre "bushen" er det ikke mulig å få tak i), men klarte ikke å presse den ut med nevene - hvordan fjernes og monteres "bush" på normale måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...