Gå til innhold

Defender 300tdi. Har den sil i tanken?


lafterolf

Anbefalte innlegg

Ikke i min i alle fall men jeg sleit også med det og fant en tett sil i bolten i banjonippelen ut fra innspr.pumpa der returrøret er koblet til. Den laget mye trøbbel for meg før jeg fant den og fjernet den... Regner med det er for å unngå at rusk tetter det lille lekkasjehullet men der skal jo ikke kunne være stort med rusk og rask der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i nærheten av bilen nå, er returrøret øverst bak på pumpa?

Bilen er en 110", glemte å skrive det. 

Problemet er at fødepumpen sliter med å løfte fram diesel. Har byttet pumpe, og shimset riktig tror jeg. Det virker som problemet må være i tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

er returrøret øverst bak på pumpa?

Jepp.

 

På min går dieselen fra tank til fødepumpe, filter og innspr.pumpe, åpne lufteskruen på filteret så skal du få diesel ut der med fødepumpen. Du bør greit kunne kjenne om fødepumpen tar og gjør den ikke det ville jeg sjekket shimsingen. Du kan jo løsne pumpen fra blokka med slangene på og se om den oppfører seg greit da. Du kan jo også prøve å blåse i slangen mot tanken, du bør høre bobling i tanken eller i det minste kjenne at der går luft den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lafterolf skrev:

Pumpa pumper om den får diesel direkte fra ekstern tank.

Ok, da er vel de fleste tipsene mine ikke så relevante...

 

...men du har kanskje sedimentfilteret ved høyre bakhjul? Om det ikke har vært renset på et par tiår kan der være mye grums der, veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...