Gå til innhold

Defender 110 HCPU LHD


Ada

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kikker litt etter en 110 HCPU som «kosebil». Er det noen som har noe tips til forhandlere i utlandet som er greie å forholde seg til mtp import osv. evt om det er noen i Norge som kan bistå med import? Har sett noen eks-forsvarsbiler til salgs på engelske sider, men skjønner ikke helt hva slags restriksjoner som evt. gjelder. Jeg er ikke så nøye på bilens alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to HCPUer. Begge kjøpt brukt i Norge. Så det finnes noen her og. Litt mer praktisk med rattet på riktig side... 

1277517_10151619495990474_1772940790_o.jpg

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjører LR, og også andre kjøretøy, med høyreratt. Det går helt greit. Roter litt med retningslys og vinduspusser når jeg veksler mellom biler med LHD & RHD.

 

Rattets plassering bør derfor ikke være tema hvis du ønsker en slik bil.

 

Fine biler, har ønsket meg noe slikt i mange år. Men «fortell mæ ka æ ikke ønske mæ».

 

Med sportsbiler som er RHD er det en liten utfordring, ligger man bak store/lange kjøretøy/tilhengere og skal forbi (noe man ofte skal med slike biler) blir det noen lett skremmende situasjoner. Man må langt ut og gjerne over midten for å se om noen kommer i mot.

 

ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg sjekket i England for 15 år siden hva som gjelder ved salg av såkalte ex-mod (ministry of defence) biler.  Gjennomgangstonen var at de bare kunne leveres til en lukket eksport-havn for direkte uttransportering.  Lite mulighet for prøvekjøring der i gården.  Foleys har endel LHD biler til salgs en av spesialitetene deres er ekspedisjonsbiler.  Har også lagt merke til noen fine Tyske forhandlere.

 

Import ordner du selv, kjør på rødt, vis kvittering for kjøpet og MVA beregnes.  Kort betalingsfrist.  Så må bilen vises SVV, sjekk gjeldende regler og dokumentasjonsbehov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.7.2022 den 9.50, Elvehundre skrev:

Med sportsbiler som er RHD er det en liten utfordring, ligger man bak store/lange kjøretøy/tilhengere og skal forbi (noe man ofte skal med slike biler) blir det noen lett skremmende situasjoner. Man må langt ut og gjerne over midten for å se om noen kommer i mot.

Så den utfordringen har man ikke med en Land Rover? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...