Gå til innhold

Har noen synspunkter om sveising med Deca MIG/MAG Decastar 135 evo ?


Anbefalte innlegg

Er denne ok nok med flusstråd fra og med 0,6 til og med 1,0 mm ? 

Hare dere noen erfaringer her ? Jeg planlegger eventuelt bl a å bruke lavlegerte stålplater fra og med 0,7 mm til og med 2,0 mm.

IMG_20220621_132407.jpg

IMG_20220621_134940.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en slektning av det jeg har i garasjen. Det kan jeg ikke endre polaritet på, så flusstråd er utelukket. Utover det... Tjah... Greit til å få metallbiter til å henge sammen, men man skal ha litt flaks for å få pen sveis. Hadde tydeligvis flaks da jeg sveiset det som holder trappetrinnet til terrassen oppe, for det ble  greit. Andre ting ser ut som om at noen har spyttet flytende metall på det som skal henge sammen. Min sveisementor hadde sitt å si, om den "vellykkede" sveisen, men det henger nå sammen... :)

image.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det jeg skal sveise blir helst på usynlige steder samt der utseende betyr null og niks...

 

Hei lafterolf ! Ja, du mener at jeg bare kan stille inn maks og min volt...desto viktigere blir det jo da og finne hva som duger best av emnetykkelser og tråd ift dette apparatets maks og min, eller ?

Ellers er jeg stort sett enig med deg der.

Er det ikke også viktig at app holder konstant volt på maks og min her ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...