Gå til innhold

Skrivefeil i understellsnummer, erfaringer for fix?


SteinE

Anbefalte innlegg

Hei Forum

 

Har en P38 som på siste PKK avdekket det jeg tror er en skrivefeil hos vegvesenet når bilen kom til Norge. Det er en MY1996, importert 1998.

Ramme og vindu viser 

SALLPAMJ4......

Vognkort sier

SALLPAM54...

 

Siste del av vin er likt

 

 

Jeg fikk oppdraget med å fixe reg. data selv.. godkjent PKK selv med skrivefeil, etter litt prat.

 

Er det noen som har gjort dette tidligere? Er det fare for at myndigheter blir helt på styr og nekter på at det er samme bil som i vognkort?

Jeg tenker å bare spørre, men vil høre om det er noen farer...

 

Stein

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dingocroft.co.uk/acatalog/vin_numbers.htm

https://twinwoods4x4.co.uk/how-to-decode-your-land-rover-vin-vehicle-identification-number/

 

Det er alltid en fare for at myndighetene blir helt på styr. Men ingen P38 har 5 som åttende tegn, så bilen de har registrert finnes ikke. Altså kan det umulig være en annen bil du prøver å vise. Mulig de krever dokumentasjon fra Land Rover på det, men særlig lenger kan de vel umulig dra det.

Endret av WildRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var ute for det samme med en Defender 90. Kontaktet vegvesenet, de fant reg.kort fra da bilen var ny, og her var det korrekt understellsnr. De hadde altså tastet feil da bilen fikk vognkort. Det hele ordnet seg på en utmerket måte.

 

Jeg ville startet der, altså med en kopi av reg.kort fra vegvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 7/12/2022 at 10:26 AM, Lorden said:

Jeg var ute for det samme med en Defender 90. Kontaktet vegvesenet, de fant reg.kort fra da bilen var ny, og her var det korrekt understellsnr. De hadde altså tastet feil da bilen fikk vognkort. Det hele ordnet seg på en utmerket måte.

 

Jeg ville startet der, altså med en kopi av reg.kort fra vegvesenet.

Funket;  Jeg klarte det samme;  SVV fant papirene når bilen ble importert. Tastefeil ved import.  Alt vel nå. (Dette var en god stund siden)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...