Gå til innhold

Actuator fremme til ACE D2 2000 ønskes. Noen som har ny på lager?


ando

Anbefalte innlegg

Actuator fremme for ACE lekker på D2 2000. 

Jeg tror jobben er litt vanskelig - så ønsker en ny - istedenfor en som er brukt - og kanskje lekker også.....

Endret av ando
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel sylinder liggende, kan ta en titt på den og se om den er tett.

 

Har vært i garasjen og sett over sylinderen, den hadde rust på stempelstanga og da vil den også lekke. Beklager.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

23 timer siden, jermundpr skrev:

Jeg demonterte komplett stag fra D2'n i vinter fordi jeg går over til vanlige stag. Der mener jeg sylinderen var så godt som ny, kan sjekke i morgen eventuelt :)

Ja, da er det kanskje komplett stabstag med sylinder - som Lafterolf skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser oljete ut pga bilen har vært javnt behandlet med fluidfilm :) komplett med foringer og koblinger, ren og enkel skrujobb. Tenkte å legge den ut på finn snart for å få noen kroner til prosjektet, tar gjerne imot prisforslag :D

IMG_20220626_121939443.jpgIMG_20220626_121921519.jpgIMG_20220626_121908720.jpgIMG_20220626_121914969.jpgIMG_20220626_121927673.jpg

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en ny sylinder - billig - og "like nedi gaten her".... så jeg kjøpte den.

På 20.6.2022 den 15.57, lafterolf skrev:

Sylinderen kan være noe herk å få av. Mye enklere å kjøpe brukt med stabstaget. Det er langt under halve jobben å bytte komplett stabstag med sylinder. 

Da demonterer jeg stabstaget - bytter ut den gamle sylinderen med den nye - og monterer stabstaget?

Skal den nye sylinderen ha noen pakninger - eller er det bare å skru rett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan får jeg av den 18? mm mutteren i den ene enden? Må jeg holde igjen med en 6 mm fastnøkkel?  Hvordan?

Fyller jeg sylinderen med olje - etter montering? - for å avlette luftingen? Hvordan lufter jeg?

Endret av ando
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har brukt 18 mm tønne - med utvendige 6 kanter  (såkalt "pass through")- og dermed et hull i midten for å stikke en 6 mm fastnøkkel nedi.

Original verktøyet heter LRT-60-009. Jeg får sjekke om noen har dette utstyret av "naboene" mine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått løsnet låsemutteren: bremserens, WD40, støvsuger, skraping, Vise Grip på stangen under belgen (med et kraftig press fra siden....!) + vanlig 18 mm pipe på mutteren + litt bannskap. Bolten på den korte siden er satt inn så den ikke kan skyves rett ut (der er det resten av bilen som stopper den) - så må løsne på Torsion staget for å få senket bolten langt nok ned under chassiet ...... (den settes inn den andre veien ved monteringen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...