Gå til innhold

discovery 2 2001modell


Glalaksen

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Discovery 2. Hatt den en uke. Ble kjøpt med lakkasje i festet på belgen på førersiden. Der slangen går inn. Vært sånn siden belgene ble byttet i fjor.

 

Nå vil vil ikke kompressoren gi denne belgen luft.

 

Har hatt av hjulet og jekket opp bilen komblet fra den armen som går til en bryter som gir beskjed om høyden bilen har. ( Hva heter denne?)

 

Jokket litt med armen og da kom der luft. Sprayet også med elektrorens. Prøvde den en gang til etter at jeg hadde sjekket over bremsene og da var der dødt igjen. Stoppet og startet bilen og fikk den til å blåse luft.

 

Monterte alt sammen igjen og slapp ned bilen. Og nå får jeg ikke luft i belgen.

 

Jeg tenker jo at det må være den bryteren med arm på som tuller.

 

Men kan det være noe annet? Leste noe om en ventilblokk.

 

Hjelp... Må få den i orden før alle rundt meg skal komme med Landrovervitser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen på forumet og gratulerer med ny bil. De heter høydesensor. https://www.island-4x4.co.uk/height-sensor-rear-britpart-rqh100030-p-42045.html
 

Kompressoren kan bli (ut)slitt av lekkasje på belger, så ha det i mente. Les deg litt opp på SLS som de kaller systemet, det er ganske enkelt, men det er noen faktorer som må være på stell. Her er en start (det er generelt mye bra info om D2 på disse sidene): http://www.discovery2.co.uk/Rear Air Springs.html

 

Og vil du skru litt selv, eller egentlig uansett om du vil vite mer om hva som foregår, så er et lite tips å skaffe seg et diagnoseapparat for disse bilene først som sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny høydesensor, jeg ville kjøpt to for de er like på begge sider og blir utslitt etter mange år. Lekkasjen på belgen må du fikse med en gang, som nevnt over sliter det ut kompressoren når det lekker hele tiden. Det er enten en skrukobling eller en "trykk inn" kobling. Sistnevnte kan du løsne ved å trykke inn ringen på koblingen og trekke ledningen ut. Det er lurt å kappe noen millimeter av slangen og montere i koblingen på nytt.

 

Mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elchund skrev:

Kjøp ny høydesensor, jeg ville kjøpt to for de er like på begge sider og blir utslitt etter mange år. Lekkasjen på belgen må du fikse med en gang, som nevnt over sliter det ut kompressoren når det lekker hele tiden. Det er enten en skrukobling eller en "trykk inn" kobling. Sistnevnte kan du løsne ved å trykke inn ringen på koblingen og trekke ledningen ut. Det er lurt å kappe noen millimeter av slangen og montere i koblingen på nytt.

 

Mvh

Tron

Hei  jeg har trykkobling. Kappet av et par centimeter i går men den lekker fortsatt.

 

Kanskje jeg må ut med belgen å se om det går an å demontere selve koblingen på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Elchund skrev:

Jeg tror det er mulig. Jeg mener det er en o-ring inne I koblingen, kanskje denne er blitt skadet? Kanskje du får byttet den uten demontering. I verste fall er ikke en ny belg forferdelig dyrt.

 

Mvh

Tron

Er de tok å bytte på en side eller må de byttes parvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...