Gå til innhold

Deler fra Uk.


Anbefalte innlegg

Kommer an på hvordan godset er sendt. Lrdirect tar inn mva når du betaler, så du får ingen faktura fra Dhl med deres gebyrer.

Island4x4 og Rimmerbros gjør ikke det, så da tilkommer regning på mva og gebyrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller de sender ofte en melding hvor du går inn på en link og betaler- tror det er samme side hvor du kan spore pakken. Kan sikkert få faktura om du etterspør det. Tviler på at de er vanskelige på å motta penger. 
 

I tillegg tar de gjerne 199 i påslag i «håndterings gebyr» eller noe sånt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp varer med DHL fra Island 4x4 og der fikk jeg elektronisk faktura en dag eller så etter varene ble sendt men forsendelsen tok en god uke (etter Island4x4 hadde brukt en uke på å pakke lagervarene...).

 

Veldig greit med de firma som krever MVA i utlandet men de regner gjerne 33-35% MVA så da blir gjerne et gebyr på et par hundrelapper en bedre løsning likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Øystein Halvorsen skrev:

Ja det er greit, men sender DHL ut faktura på mva og tollgebyr i etterkant eller må dette være betalt før de leverer ut pakkene... Liker best den gode gamle fakturaen og beklager om jeg var upresis i spørsmålet mitt...

Du får først en sms/mail med link til web hvor du kan betale innen 48timer etter at delene kommer til Norge.

Betaler du ikke da, kommer faktura i Posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2022 den 21.09, iknutis skrev:

Rimmerbros gjør ikke det, så da tilkommer regning på mva og gebyrer. 

Jeg har absolutt ikke noen fasit;  Men har foretrukket å handle hos leverandør som fixer moms. 

Mine kjøp siste år:  LRDirect, Rimmerbors,Famous Four fixer alle moms.  Island 4x4 gjør det ikke

Jeg har ikke sjekket om de tar seg godt betalt for momsen. Sjekket en bestilling nå:  FamousFour tar 5 pund i Nowergian Admin Fee;  så 25%.  Når jeg regner over, stemmer det ikke :D Det er snakk om 5 pund. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SteinE skrev:

Jeg har absolutt ikke noen fasit;  Men har foretrukket å handle hos leverandør som fixer moms. 

Mine kjøp siste år:  LRDirect, Rimmerbors,Famous Four fixer alle moms.  Island 4x4 gjør det ikke

Jeg har ikke sjekket om de tar seg godt betalt for momsen. Sjekket en bestilling nå:  FamousFour tar 5 pund i Nowergian Admin Fee;  så 25%.  Når jeg regner over, stemmer det ikke :D Det er snakk om 5 pund. 

 

 


Eum, 90% sikker på at jeg fikk mva-faktura på forrige bestilling fra Rimmerbros. Men det er jo suverent om jeg husker feil og de fikser det. :)

Akkurat det setter jeg pris på hos LRdirect også. Og at de sender raskere enn Island4x4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart har handlet jevnt hos rimmersbros gjennom årene, moms betales med en gang og ingen toll faktura i etterkant. pluss samme pris på frakt om det er 1 eller flere pakker og sender de de har med en gang så kommer ting de må bestille i etterkant uten tillegg cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mva som enten frakt selskapet krever eller firma man handler for tar er 25%. Så er det forskjellig på hva fraktselskap og bedrifter tar for å ta jobben med å betale inn mva. Siste pakke jeg fikk fra island 4x4 som kostet ca 2300 for mva så betalte jeg DHL inkludert mva og demmes jobb med å betale det inn litt under 900,-. (ca 600 i mva + gebyr fra dhl) Det jeg har lagt merke til er at det kan være lurt å sjekke de forskjellige nettbutikkene for de selger ofte same vare til veldig forskjellige priser. Noen ganger kan man spare flere 100 lapper på å la DHL ta seg av mva. 

 

Lurer man på hva mva blir så er det bare til å gå inn på https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/

Lurer man på hvem nettbutikk som har avtale med å betale inn mva så kan man gå inn på https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/avgifter/mva/utland/e-handel-voec/nettbutikker/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, KristofferS skrev:

Siste link om firma med avtale med A.S. Norge var jeg ikke klar over. Tusen takk! Naturlig at det er en slik liste, men klarte ikke tenke det ut selv. Og langt ifra finne den.

Oppslaget er jo bare gull. Slo opp Rimmer

De er på lista

Stein E.

Screenshot_20220629-140415_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang fikk jeg ubetalt moms på skuten av året. Den gangen kjøpt jeg med Island 4x4.

 

De siste dagene ser jeg autodok har samme deler som er fra øya men leverer som fri frakt og har rabatt i tillegg (gjelder mobil bestilling). Hvorfor betale mer? Ikke alle deler de har men for eksempel reg reim set Dayko er mye billigere en somadvanced factors har…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...