Gå til innhold

D4. 2013mod. 3.0 tdv6. Automat.


RuneLien

Anbefalte innlegg

Discovery 4, 2013 modell.  3.0 tdv6, automat. 

zf 8 trinns girkasse.

-eg har nå hatt bilen i noen mnd. og er meget fornøyd.  Nå eg vil skifte olje på automatkasse og vil også flushe den..  kassen er kjørt 163 tusen og forrige oljeskift/flushing ble utført for 55.000 km siden.

Spørsmål :  det skal finnes et slikt filter-kit, til denne zf 8-trinns kassa,  med en ny bunnpanne, og filter-kit.  Som forenkler olje og filter skifte..

Men eg finner bare til zf 6-trinns kassa ?

Er det det noen som vet om det finne et slikt kit til de modellene som har 8 trinns girkasse ?

 

Hvis noen vet, kan dere legge til en link ? Eller sende en pm ?

 

Mvh

Rune Lien 

 

Her er eksempel på kit til zf6-trinns kasse. Leverandør bekreftet at denne IKKE passet til  8 trinns kassa .?

https://www.roverparts.com/transmission/kits/ATFCK/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp   :-)

verdens beste forum 

 

Mvh

Rune 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter å ha sett på dette kittet, så er nok det et tilsvarende det originale.. 

Eg innbiller meg at det skal finnes et kit, som gjør det lettere å skifte filter   for fremtidige servicer..

Dvs at man har et løst filter, som er lettere å få skiftet en via den originale metoden.

 

altså et såkalt 'upgrade kit"

Slik at man slipper å løsne , og løfte på motor og div. For å få skiftet filter på gearkasse.

Det finnes til 6 trinns kassa... se første innlegg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...