Gå til innhold

Ulyd ved gasspådrag


Fabian

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er en ny og heldig eier av en Defender td5, 1999 model. Bilen har gått ca. 320.000km - har blitt godt behandlet av tidl. eiere.

 

Men det er en «klangkre»-lyd ved gass-pådrag. (Legger ved video.) 

Den kommer så fort jeg trykker på gasspedalen. 

Med litt turtall går den helt fint, men med en gang jeg gir litt gass begynner denne banke-lyden, motorlampa begynner å lyse og så kutter motoren. 
 

Legger ved video her:

https://youtube.com/shorts/XJjPv8Uz-FU?feature=share

 

Jeg har prøvd å bytte gasspedal med pappa, jeg har sjekket alle ledningene mellom gasspedal og ecu med multimeter. 

Det kunne tyde på at det var brudd på den svarte lesningen med gul strek, så vi har prøvd å koble på en midlertidig ledning - men da lyser glødelampa hele tiden.

 

Noen som har et par lure triks eller til og med vet hva feilen kan komme av? 

 

Mvh Fabian:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil bli vill gjetning.

 

Høres ut som ujevn gange, dvs elektrisk feil.

 

Har du sjekket ecu-kontakt, den røde pluggen, for olje? Om det står olje i ledningsnettet blir det overslag.

 

Du burde bruke diagnose for å lese av feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under hver dyse er det en kobberring. Den må sannsynligvis byttes. 

 

Bruk søkefunksjonen, det er skrevet mange innlegg om dette. Ikke umulig at du finner en oppskrift på youtube heller.

 

Skal ikke banne på at dette er feilen, men uansett er dette en slitedel som bør byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...