Gå til innhold

Discovery 3 TDV6 - skrot i bunnpannen


Elchund

Anbefalte innlegg

I forbindelse med oljeskift tok ned bunnpannen for å rense og sjekke om det var sot og dritt i motoren. Bunnpannen og innsiden av motoren, så langt jeg kunne se, var veldig rent og fint. MEN, i oljerestene fant jeg dette skrotet her:

20220602_232517.jpg

 

Bitene er veldig små. De tre tynne, mørke "flisene" er veldig tynne metallspon, stål etter hva jeg kan vurdere, og jeg antar det kan ha vært der fra motoren var ny. Det ser rett og slett ut som små grader som er slipt av eller har løsnet. Den største, grå biten er en liten bit plaststrips. Hvem som har greid å miste dette i motoren må gudene vite. Det som bekymrer litt er den siste bite, som er en lite stål bit som har brukket av fra et eller annet. Er det noen som har en idè om hva i all verden det kan være?

IMG_07191.jpgIMG_07201001.jpg

 

Det var ingenting som minnet om kobber eller lagermetall i bunnpannen, og motoren går fint.

 

Mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der liknet veldig på hva jeg fant i min bunnpanne for 4-5 år siden når jeg hadde den av i forbindelse med oljepumperegisterhaveri. Min knurrer og knarrer fortsatt den dag i dag uten å ha denne liggende i bunnpanna lenger ;-)

 

Hvor den kom fra fant jeg aldri utav...

20170114_164923.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...