Gå til innhold

Hvilken RR passermeg best?


LandRover

Anbefalte innlegg

Etter mye forum hjelp de site årene og flere verkstedsbesök hvor de fleste ikke vil "kan" fixe min Land Rover Defender 2002 modell 77000 så er det slutt.  Synd . . . . . . .  Jeg må ha ny bil og vurderer sterkt Range Rover.  Da jeg bare har värt opptatt av serie og Defender biler så har jeg ingen aning om RR typer. Evoque synes OK.  Jeg bor for tiden i Sverige og av avgiftsmessige grunner så må bilen ikke väre nyere enn 2017 mod. En ny RR er skattet med ca  20000 kr +. året men visse för 2017 modeller langt langt rimeligere.

 

Hvordan er det der hjemme i Norge. Reparerer de aller fleste ikke merkeverksteder  Range Rover?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om verkstedet ikke kan fikse verdens enkleste bil, så er tanken på Range Rover nytteløst. De vil ende opp med stirrekonkuranse mens de nervøst klør seg på taska. Den eneste som smiler er kontormannen som fakturerer.

 

Jeg synes du burde ta en runde på bilen du har. Send ecu til firma som reparerer sånne greier. Er hjernen bra kjøper du nytt ledningsnett. Det er ikke komplisert å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de 50+ innlegg vi har hatt angående bilen så er faktisk det du nevner med nytt ledningsnett nytt for meg. Misstanken har värt at en elektrisk feil (brudd) kan ha oppstått. Bilens skal ha blitt gjennomgått og brudd fikset ifølge bilmekanikeren.  Nå etter noen få mils kjøring så starter bilen men går i nødmodus med  motorlampe som lyser på instrument bordet.  Problemet oppstår særlig når bilen har stått ute i fuktig vær.

 

Siste forsøk med feilsøking og "fixing"  samt transport av bilen til nærmeste LR forhandler har kostet i overkant av 10 000.- uten nevneverdige resultat.

 

Jeg vil bare nevne det.. og som allerede nevnt så har vi hatt et par års positiv diskusjon  i Defender  forumet hvor du blant annet har vært en meget god  faglig bidragsyter. 

 

Ja, jeg har en gammel reserve bil (ikke Land Rover) som synger på siste verset. Selv om Defenderen har store problemer så har jeg ikke hjerte til å selge den. Så lenge jeg har reservebilen så er det altid håp at det ordner seg

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Når jeg sa at jeg ikke hadde aning om RR typer så er det ikke helt sant. Da Range Rover bare hadde en modell fulgte jeg med. Jeg har faktisk interessante brosjyrer fra ca 1990. En P38 som du nevner i god skikk  kunne jeg nok tenke meg. Hvordan er det med P38 siste års modeller? Har disse data med sensorer som blandt annet Defender 2002 modell har. P38 gikk vel ut av produksjon i 2001. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2022 den 21.18, lafterolf skrev:

Når Defender ikke kan fikses på verkstedet der han bor, vil P38 bli bedre valg?

Nei, verksteder som ikke klarer å fikse en Defender er sjanseløse på en P38.

 

Men på den annen side, hvilken bil skal disse verkstedene klare når de ikke klarer en defender:blink: må jo bli en 2cv eller gammel mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...