Gå til innhold

Panserlåsproblem


jockscott

Anbefalte innlegg

Panserlåsen på min Defender TD5 99-modell har alltid vært ganske tight ved lukking (har trengt en liten trøkk for å stenges).

 

Nå lar ikke panseret seg åpne med wiren: 

- Har tjuv-åpnet panseret med en krok fra utsiden, smurt opp mekanismen og wire.

- Wiren er hel

- Mekanismen beveger seg fint ved drag i håndtaket når panseret er åpent

- Må bruke endel kraft for å stenge panseret

- Panseret lar seg likevel ikke åpne med håndtaket......

 

Hva gjør jeg nå??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør opp wire/strømpe med tyntflytende olje. Jeg brukte sagkjedeolje, og den brukte lang tid på å gjøre jobben.

 

Eventeuelt bytt wire, den kan være rusta og/eller oppfliset inne i strømpa et sted.

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har låsen gått tregt og panser smelt igjen gjentatte ganger må piggen i panseret ofte justeres nedover mot låsen.

Men riktig sentrering er også viktig. Mangler panserhengslene en eller begge plastforingene blir sentrering feil hver lukking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Evt kan man deaktivere panserlåsen og montere gummistropper utvendig. Gjorde det på en av mine biler fordi panseret ble for tungt for fjæren med reservehjulsfeste på å panseret.  Det finnes sikkert kraftigere fjærer og da... 

20170826_114817.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har 30% større radiator og 30% større intercooler, begge i helsveist aluminium.

Wire og lås fungerer perfekt på min bil, selv om plastdeksel over radiator sitter 1-2 cm høyere enn standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2022 den 10.24, Mr. Croft skrev:

Hvor kjøpe du disse? Ruster de? Jeg må muligens ga for en slik løsning da jeg er usikker på om det blir plass til wire når ny intercoller kommer på plass

Kjøpte på Biltema og monterte med popnagler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...