jermundpr Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 (endret) Er fortsatt plaget med lekkasje av bremsevæske på ex-millen, virker som det aldri skal være tett.. Denne ventilen har det vært litt trøbbel med. Først blåste det væske ut av bryteren. Denne ble byttet til ny original bryter, den varte muligens et år ( kanskje 50 mil). Så byttet jeg hele skiten til en ny brukt i vinter. Nå siger det væske ut av bryteren på denne også.. Noen gode forslag til hvorfor dette skjer så ofte? Ser at det skrives en del på nett at de blir koblet vekk pga mye problemer.. Er det ok eller fyfy å gjøre det? Endret 30. mai 2022 av jermundpr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 Du bygger da om fra tokrets bremsesystem til enkrets ved fjerning av denne ventilen. Trafikksikkerhetsmessig ikke bra hvis vi vet at ventilen gjør sperrejobben sin ved trykkfall i en krets. Føleren lekker fordi det er blitt trykk der den sitter. Dette skyldes lekkasje fra en eller begge av kretsene. Mulig splitt og rens kan hjelpe på problemet. Den lever et stillestående liv inntil man bremser og en krets mister trykket eller ved lufting av bremsesystemet. Sannsynligvis finnes det andre produsenter av slike ventiler man kan avhjelpe delebristen med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ian928 Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 Er det virkelig slik Gaute sier at denne ventilen er nødvendig for selve funksjonen til et tokrets bremsesystem? Min Serie 1 har ikke dette men jeg har en Triumph Stag hvor jeg overhalte PDWA. Jeg oppfattet at den kun varsler hvis trykket synker i den ene kretsen og sliden flytter seg (og aktiverer bryteren), ikke at den blokkerer ett av inn/utløpene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 (endret) Serie 1 og 2 har bare 1-krets orginalt. Serie 3 har 2-krets. Og så har vi selvfølgeølig noen unntak,da. Ventilen stenger for den kretsen som har lekkasje. OM den er i orden, vel og merke. Har måttet pille på ventil og "resette" tregt stempel som sperret. Symptomet var manglende trykk på en av kretsene. Endret 2. juni 2022 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.