Gå til innhold

Lekker bremsevæske fra PDWA/shuttle valve


jermundpr

Anbefalte innlegg

Er fortsatt plaget med lekkasje av bremsevæske på ex-millen, virker som det aldri skal være tett.. Denne ventilen har det vært litt trøbbel med. Først blåste det væske ut av bryteren. Denne ble byttet til ny original bryter, den varte muligens et år ( kanskje 50 mil). Så byttet jeg hele skiten til en ny brukt i vinter. Nå siger det væske ut av bryteren på denne også.. Noen gode forslag til hvorfor dette skjer så ofte? Ser at det skrives en del på nett at de blir koblet vekk pga mye problemer.. Er det ok eller fyfy å gjøre det? :rolleyes:

IMG_20220530_184854263.jpg

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • jermundpr endret tittelen til Lekker bremsevæske fra PDWA/shuttle valve

Du bygger da om fra tokrets bremsesystem til enkrets ved fjerning av denne ventilen.

Trafikksikkerhetsmessig ikke bra hvis vi vet at ventilen gjør sperrejobben sin ved trykkfall i en krets.

 

Føleren lekker fordi det er blitt trykk der den sitter.

Dette skyldes lekkasje fra en eller begge av kretsene.

Mulig splitt og rens kan hjelpe på problemet.

Den lever et stillestående liv inntil man bremser og en krets mister trykket eller ved lufting av bremsesystemet.

 

Sannsynligvis finnes det andre produsenter av slike ventiler man kan avhjelpe delebristen med.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig slik Gaute sier at denne ventilen er nødvendig for selve funksjonen til et tokrets bremsesystem? Min Serie 1 har ikke dette men jeg har en Triumph Stag hvor jeg overhalte PDWA. Jeg oppfattet at den kun varsler hvis trykket synker i den ene kretsen og sliden flytter seg (og aktiverer bryteren), ikke at den blokkerer ett av inn/utløpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serie 1 og 2 har bare 1-krets orginalt.

Serie 3 har 2-krets.

Og så har vi selvfølgeølig noen unntak,da.

 

Ventilen stenger for den kretsen som har lekkasje.

OM den er i orden, vel og merke.

Har måttet pille på ventil og "resette" tregt stempel som sperret.

Symptomet var manglende trykk på en av kretsene.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...