Gå til innhold

Discovery L462 vektforskjeller


K-dawg

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å kjøpe en brukt 2017 Disco.

Jeg ser at de ulike bilene til salgs har veldig ulike oppgitte totalvekter. Forstår at Finn henter detaljene fra et register, så bilene er isåfall registrert med ulike vekter, det er ikke noe selgere alltid setter inn manuelt...

Hvorfor er det da så voldsomt stor forskjell på de registrerte vektene?

De fleste 7-setere står oppgitt med 2,166 og de fleste varebilene med 2,400, men utover det varierer det fra 2,095 og opp til 2,460 kg. Variasjonen ser ut til å både gjelde for SD4 og for TD6.

 

Grunnen til at jeg spør er at dette slår voldsomt ut på avgiften om jeg bygger om en varebil til personbil.

Vil de kanskje måle på nytt uansett, så gammel "registrert vekt" blir irellevant?

 

Setter pris på hjelp med dette, om det er noen som vet årsaken (eller løsningen).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, lafterolf skrev:

Skal du bygge om til varebil selv?

Skal evt bygge om en varebil til personbil, men om jeg skal gjøre det selv, eller om jeg skal be noen gjøre det for meg er jeg usikker på. Er det relevant for vekten/avgiften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bygge om fra vare- til personbil ville jeg i hvert fall sett etter en som har blitt ombygd til varebil av Telemark Salmakerverksted (sjekk andre poster her for hvordan sjekke om den er det) og ikke Lafinto. Det mangler ofte deler for ombygning og mye kan være ødelagt (skruehull/kuttet i etc.) på bilene fra Lafinto, og nye deler kan fort bli dyrt (taktrekket er jo f.eks ødelagt i Lafinto bilene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulik totalvekt i registreringsdokument kan bety at det finnes ulike variantar av typegodkjenning. Sjekk nøye, typegodkjenning som varebil kan bety at bilen ikkje kan registrerast som personbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...