JEJ Skrevet 25. mai 2022 Del Skrevet 25. mai 2022 (endret) Har en L322 TD6 2002 med lyder som jeg TROR er relatert til girkassen... Historie: Girkasse byttet for 45000 siden til en overhalt/forsterket type. Byttet olje og filter på kassen i mars. Den gamle oljen var fin i både farge og lukt. Kassen fungerer helt greit, girer fint både opp og ned. Ingen feilkoder, og status girboks på diagnosen sier at alt er ok. Lyd 1: En litt rar ulelyd som er litt avhengig av turtall/girvalg. Virker som den er mer påtagende jo lavere gir. Lyd 2: Det høres ut som en stor vifte under der går på fullt øs. Ikke tilstede alltid, kan virke som den er litt temperaturavhengig, både temp på motor/gir og lufttemperaturen. Mest påtrengende i 2. og 3. gir for så å avta på 4. og 5. Girkassen skal ha 9,7 liter, ved bytte fikk jeg ut ca 7 liter, fylle på ca det samme, og ca 3/4 liter rant ut som overskytende etter å ha kjørt en runde. Så litt usikker på om jeg fikk på nok olje. Tips til hva dette kan skyldes, eller hva jeg kan/bør/må sjekke tas i mot med stor takk. JE Endret 25. mai 2022 av JEJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Ikke unormalt at det ligger litt olje igjen i kanaler og konverter så 7 liter høres normalt ut. Mener bestemt at motoren skal gå når du fyller på automatkassen! Stopper du renner det over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 Kan det være viskoseviften du hører. Ved oppstart synes jeg den innimellom bråker mye men gir seg når den blir varmt og olje fordeler seg. Vil tro at en kobling på vei ut høres best ved lav fart… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 2. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2022 Sjekket viskoseviften og den går stort sett hele tiden virker det som. Skal den det da? Den skal vel slå inn etter behov? JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg synes gamle viskose vifter alltid går jeg. På min gamle D2 byttet jeg til ny, det ble bedre. D3'n jeg har nå har elektronisk styrt innkobling, det er nærme optimalt. Mvh Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.