Gå til innhold

Nye luftbelger D2?


ThorSandnes

Anbefalte innlegg

Nå når dieselrøret er tett må jeg vel bare fortsette, hadde nesten glemt hvordan det er å eie gammel LR...

 

Den synker sammen høyre bak så belgen må vel byttes.  Forstår at det er ganske kurant, men bør man ta begge samtidig og er de like på begge sider?  Er det noen merker som er "bedre" enn andre og hvor bør man gå?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at man helst skal bytte fjærer/dempere på begge sider når man bytter, men har aldri helt forstått hvorfor det blir anbefalt å bytte belger på begge sider når en er gåen. Hvorfor blir det anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gått like langt og morkner etterhvert som tiden går.

Men helt greit å bare bytte en.

Jeg har alltid byttet begge på min og kundebilene og gitt den ene gamle i reserve.

Har to ganger fått full eksplosjon på belg så ekstra med på langturer.

 

Når man legger merke til at en av belgene lekker har den som oftest lekket lenge.

Og du har en kompressor som ikke liker slikt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det med tryggheten av å bytte begge, men for mange så er det store kostnader involvert hvis man f.eks triller bilen inn til et merkeverksted. Er vel minst 10k pr. side. Varer den ene belgen 5 år til så er det jo penger spart for oss som ikke har madrassen full av penger og bare trenger en bil i kjørbar stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg har bare sett skifte på youtube og det ser ut til å være en halvtimes jobb pr side da belgene "bare" er klipset fast i toppen?  Da kan det vel ikke koste skjorta på vanlig verksted heller antar jeg.  Ser at det blir ca kr 1600 for et sett med to Dunlop fra Bearmach + mva og frakt.  Tenker jeg bytter begge like godt for peace of mind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...