ThorSandnes Posted May 14 Share Posted May 14 Nå når dieselrøret er tett må jeg vel bare fortsette, hadde nesten glemt hvordan det er å eie gammel LR... Den synker sammen høyre bak så belgen må vel byttes. Forstår at det er ganske kurant, men bør man ta begge samtidig og er de like på begge sider? Er det noen merker som er "bedre" enn andre og hvor bør man gå? Quote Link to post Share on other sites
gautes Posted May 14 Share Posted May 14 Bytt begge. Like på begge sider. Jeg vært fornøyd med Bearmach fra Erik Winther-Sørensen. Quote Link to post Share on other sites
Jan R. Posted May 14 Share Posted May 14 Jeg kan forstå at man helst skal bytte fjærer/dempere på begge sider når man bytter, men har aldri helt forstått hvorfor det blir anbefalt å bytte belger på begge sider når en er gåen. Hvorfor blir det anbefalt? Quote Link to post Share on other sites
Bjørn_C Posted May 14 Share Posted May 14 Tok mine i par bak. Mest som trygghet for meg selv da den belgen som ikke hadde lekkasje nok ville starta å lekke om ikke lenge. Tror ikke det er farlig å bare bytte ene siden hva belger angår. Quote Link to post Share on other sites
gautes Posted May 14 Share Posted May 14 De har gått like langt og morkner etterhvert som tiden går. Men helt greit å bare bytte en. Jeg har alltid byttet begge på min og kundebilene og gitt den ene gamle i reserve. Har to ganger fått full eksplosjon på belg så ekstra med på langturer. Når man legger merke til at en av belgene lekker har den som oftest lekket lenge. Og du har en kompressor som ikke liker slikt over tid. Quote Link to post Share on other sites
Jan R. Posted May 14 Share Posted May 14 Forstår det med tryggheten av å bytte begge, men for mange så er det store kostnader involvert hvis man f.eks triller bilen inn til et merkeverksted. Er vel minst 10k pr. side. Varer den ene belgen 5 år til så er det jo penger spart for oss som ikke har madrassen full av penger og bare trenger en bil i kjørbar stand. Quote Link to post Share on other sites
ThorSandnes Posted May 14 Author Share Posted May 14 Takk for svar, jeg har bare sett skifte på youtube og det ser ut til å være en halvtimes jobb pr side da belgene "bare" er klipset fast i toppen? Da kan det vel ikke koste skjorta på vanlig verksted heller antar jeg. Ser at det blir ca kr 1600 for et sett med to Dunlop fra Bearmach + mva og frakt. Tenker jeg bytter begge like godt for peace of mind. Quote Link to post Share on other sites
Elchund Posted May 14 Share Posted May 14 Smart å bytte begge. Jeg kjørte 100 000km over 6 år med et par nye Dunlop belger, ingen problemer og kompressoren sto for det meste i ro. Det er jo veldig billige deler, tross alt. Mvh Tron Quote Link to post Share on other sites
motom Posted May 15 Share Posted May 15 I forhold til nyere disco så er det rimelig å bytte belger på D2! Quote Link to post Share on other sites
leiohel Posted May 15 Share Posted May 15 Mine dunlope har vart lenge. Godt fornøyd. Spander på deg nye klips også. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.