Gå til innhold

Kupevifte til Defender ønsker kjøpt!


PMN

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker å kjøpe kupevifte til min Defender td5 2005 mod.
 

Jeg klarer ikke finne riktig vifte på nett og jeg sliter med å finne riktig delenummer. Noen som selger en i god stand/ny eller vet hvor jeg kan få tak i en? Jeg er ny på forumet.
 

Legger ved foto av min. 
 

 

mvh Per Marius

tlf 92089154

CF6C440E-1688-4DDA-B09B-09970AD063C9.png

35F54D6A-9A9E-4D00-A731-4B8FD296A60A.png

2C28A0C6-E81D-4143-8F69-BA82B92F1CA4.png

F11566AC-B2AA-4631-922B-18B2FF537FAA.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTP1910 er vel den originale - og UTP1910P er aftermarket. Du har sjekket at det er viften og ikke resistoren / motstanden som er gåen?  Viften/motoren står fast eller i det minste er treg?  Når du har allerede har demontert dette så sjekk instruksjoner på nettet om å gjøre åpning fra viftehus gjennom torpedovegg større for å få mer effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Atle G skrev:

UTP1910 er vel den originale - og UTP1910P er aftermarket. Du har sjekket at det er viften og ikke resistoren / motstanden som er gåen?  Viften/motoren står fast eller i det minste er treg?  Når du har allerede har demontert dette så sjekk instruksjoner på nettet om å gjøre åpning fra viftehus gjennom torpedovegg større for å få mer effekt. 


Takk! Søkte opp UTP1910. Får opp samme vifta, men selve rammen rundt har en annen form og skruehullene er ulik i antall. 
 

Motstand ser helt fin ut og vifta lukter skikkelig brent selv etter en uke. Den går tregt og lager en skrape lyd. Kan ikke skjønne noe annet enn at vifte har svidd seg.

 

Vet du om det er fysisk mulig å ta av «rammen» rundt for så å sette rammen over på en ny UTP1910? Viftene ser like ut, men det er antall skruehull og formen på braketten som skiller. Se vedlagt har 6 skruehull og annen form enn min.

119B58AF-7D2A-4734-BDEE-DE2B6C429475.png

Endret av PMN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, lafterolf skrev:

Vifta kan du demontere helt om du vil. Du kan åpne og sjekke børster og rengjøre samt smøre opp glidelager i endene.

Ok. Tror jeg vil prøve det da det viser seg å være veldig vanskelig å få tak i ny.

 

Sikring ryker i det jeg aktiverer vifta. Antar det kan ha en sammenheng med at vifta har svidd seg? At den bruker mer strøm for å gå - derav ryker sikringen? Spør da jeg ikke har så mye erfaring med LR :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kontakt med flere land rover butikker og diverse selgere på nettet sier de alle det samme. Av en eller annen merkelig grunn selges det ikke vifte separat til min modell. En blir nødt til å kjøpe hele vifteboksen til 15 000kr for å få viften. Det er uaktuelt...

 

Hadde egentlig gitt opp men så fikk jeg kontakt med lrbutikken.no. De forklarer at RTC4201 (LHD) ble til for å dekke dette hullet i markedet. Den er identisk med min så jeg blir å bestille denne. Skriver dette slik at det er søkbart dersom noen får samme problem som meg i fremtiden. Kan umulig vært den eneste som har trøblet med dette før :)

 

https://lrbutikken.no/index.php?id_product=2458&rewrite=radiator-td5-fra-chassisnr-2a622424&controller=product

 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...