Jump to content
LRforum

Defender 110, TD5. Tur og jaktbilen


Recommended Posts

Posted (edited)

Etter et par års grubling fikk jeg endelig somlet meg til å skaffe en Defender. 
 

Det ble så jeg gikk for en sort 2000 mod 110, td5 9- seter som har rullet 260k og stått i småbiter siden 2016, ferdigstilt nå i år.


Denne har så mye nye deler at jeg husker ikke halvparten. Highlights er alt av bremser byttet, alle nye hjullager,  ny clutch, ny bakdør, og den er tilnermet rustfri.


innkjøpslista er lang, og modifikasjonene kommer nok på løpende band fremover 

Har så langt kjøpt og montert nye felger med litt grommere dekk. Ble noe lavt Innpress, så 30mm+ breddere er underveis. Neste innkjøp tenker jeg blir snorkel, takgrind og taktelt, med forbehold at jeg får liv i motoren etter komplett dieselfilterholder blir byttet til uka.
 

Etter dieselpumpa begynte å bråke, byttet jeg kopperpakninger og o- ringer på dysene. Bilen starter deretter momentant, ryker noe jævelig, pumpa går stille, men starter å bråke igjen etter 5 min på tomgang. Stopper bilen og skrur av dieselfilteret for å se om det var noe tull der. Nå får jeg ikke liv i maskinisten lengre. Eksos ryker, så motor får mat. 


Tenkte jeg skulle dele flere bilder, men formatet på iphonebildene vil tydeligvis ikke. 

 

Digger så langt denne doningen, og gleder meg stort til å kjøre Labbetuss igjen!

54622D6D-5A41-4032-A110-DC3286FFFF43.png

Edited by einarolai
Rettskriving
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Siden sist har breddere blitt montert. Ble utrolig bra! Sliter med å laste opp bilder her inne, så de ble lastet opp på nlrk sida på facebook for en tid tilbake. 

Over til noe kjedeligere; I går, under kjøretur ble det bom stopp uten forvarsel. Fant smått med olje i rød plugg til ecu. Denne ble godt renset, og tørket uten hell. Nylig har dieselfilterholder, o- ringer og kopperpakninger til dyser blitt skiftet. Kjører luftesekvens, og hører en «ny» boblelyd etter dieselpumpa har stoppet. 
 

Selvfølgelig reiser jeg bort på arbeid for 2 uker i dag, men i mellomtiden tenkte jeg å feilsøke litt på nett intill jeg kommer hjem. 
 

Noen ideer på hvor feilen kan ligge? 

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk supert triks:

Rikle på gult rele under passasjersetet. 

Link to post
Share on other sites

Bare å bestille seg ny injector harness i hvertfall. Byttes på et kvarter. Og så må du fortsette å rense og tørke ecu-kontakta en syund framover til det ikke kommer mer olje. 

Link to post
Share on other sites

Om den ikke tenner, og stoppet under kjøring, kan det tenkes du kan ha ledningsbrudd på, eller defekt, svinghjulsensor. Den ligger over startkransen bak over ovenfor startmotor. To ledninger inn på sensor.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...