Gå til innhold

Defender 110, TD5. Tur og jaktbilen


einarolai

Anbefalte innlegg

Etter et par års grubling fikk jeg endelig somlet meg til å skaffe en Defender. 
 

Det ble så jeg gikk for en sort 2000 mod 110, td5 9- seter som har rullet 260k og stått i småbiter siden 2016, ferdigstilt nå i år.


Denne har så mye nye deler at jeg husker ikke halvparten. Highlights er alt av bremser byttet, alle nye hjullager,  ny clutch, ny bakdør, og den er tilnermet rustfri.


innkjøpslista er lang, og modifikasjonene kommer nok på løpende band fremover 

Har så langt kjøpt og montert nye felger med litt grommere dekk. Ble noe lavt Innpress, så 30mm+ breddere er underveis. Neste innkjøp tenker jeg blir snorkel, takgrind og taktelt, med forbehold at jeg får liv i motoren etter komplett dieselfilterholder blir byttet til uka.
 

Etter dieselpumpa begynte å bråke, byttet jeg kopperpakninger og o- ringer på dysene. Bilen starter deretter momentant, ryker noe jævelig, pumpa går stille, men starter å bråke igjen etter 5 min på tomgang. Stopper bilen og skrur av dieselfilteret for å se om det var noe tull der. Nå får jeg ikke liv i maskinisten lengre. Eksos ryker, så motor får mat. 


Tenkte jeg skulle dele flere bilder, men formatet på iphonebildene vil tydeligvis ikke. 

 

Digger så langt denne doningen, og gleder meg stort til å kjøre Labbetuss igjen!

54622D6D-5A41-4032-A110-DC3286FFFF43.png

Endret av einarolai
Rettskriving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden sist har breddere blitt montert. Ble utrolig bra! Sliter med å laste opp bilder her inne, så de ble lastet opp på nlrk sida på facebook for en tid tilbake. 

Over til noe kjedeligere; I går, under kjøretur ble det bom stopp uten forvarsel. Fant smått med olje i rød plugg til ecu. Denne ble godt renset, og tørket uten hell. Nylig har dieselfilterholder, o- ringer og kopperpakninger til dyser blitt skiftet. Kjører luftesekvens, og hører en «ny» boblelyd etter dieselpumpa har stoppet. 
 

Selvfølgelig reiser jeg bort på arbeid for 2 uker i dag, men i mellomtiden tenkte jeg å feilsøke litt på nett intill jeg kommer hjem. 
 

Noen ideer på hvor feilen kan ligge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det har skjedd litt siden sist! I hovedsak byttet fjører og dempere til arb/ ome, medium duty som gjorde bilen langt mer behagelig å kjøre med taktelt og grind. Kanskje ikke så rart da begge framdemperne var tatt kveld. 
 

Ettersom bilen blir mye brukt til takteltturer med hele familien snekra jeg sammen en skuffeseksjon og demonterte baksetene for bedre plass til kjølebag og alt annet skrot man skal drasse på.

 

Moddelista er fortsatt lang! cool

FD9D3527-3BDB-4A97-9EDC-330A975E2917.png

03F76F55-4C50-4C09-AF8B-068B7A77EBD6.png

EF5DA770-D1F1-4008-801F-AA4EA27D0EED.png

D454562B-BFCB-4E7B-B150-F9415E7014EF.png

1CC0BDBC-7BA7-470E-8CC7-B1637E56E328.png

CFA25DCA-E630-4A03-AA40-0B619DDA40FF.png

C01F4556-BC36-4F3A-AB37-F85FE0BC38FF.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags materiale brukte du til skuffene du laga? :DBle veldig stilig! Flott bil forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AmbuDisc skrev:

Hva slags materiale brukte du til skuffene du laga? :DBle veldig stilig! Flott bil forresten!

Takker og bukker! :) Den kommer seg. Jeg har brukt forskalingsplater/ vannbestandig kryssfinèr. Har malt kuttene med 3 strøk utendørs vindusmaling, så det skal takle Defender- miljøet. 
 

Skinner og handtak kjøpte jeg på designogmontering.no :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble det :D Får se om jeg klarer å lage likedan til D3'n.. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...