einarolai Posted May 7 Share Posted May 7 (edited) Etter et par års grubling fikk jeg endelig somlet meg til å skaffe en Defender. Det ble så jeg gikk for en sort 2000 mod 110, td5 9- seter som har rullet 260k og stått i småbiter siden 2016, ferdigstilt nå i år. Denne har så mye nye deler at jeg husker ikke halvparten. Highlights er alt av bremser byttet, alle nye hjullager, ny clutch, ny bakdør, og den er tilnermet rustfri. innkjøpslista er lang, og modifikasjonene kommer nok på løpende band fremover Har så langt kjøpt og montert nye felger med litt grommere dekk. Ble noe lavt Innpress, så 30mm+ breddere er underveis. Neste innkjøp tenker jeg blir snorkel, takgrind og taktelt, med forbehold at jeg får liv i motoren etter komplett dieselfilterholder blir byttet til uka. Etter dieselpumpa begynte å bråke, byttet jeg kopperpakninger og o- ringer på dysene. Bilen starter deretter momentant, ryker noe jævelig, pumpa går stille, men starter å bråke igjen etter 5 min på tomgang. Stopper bilen og skrur av dieselfilteret for å se om det var noe tull der. Nå får jeg ikke liv i maskinisten lengre. Eksos ryker, så motor får mat. Tenkte jeg skulle dele flere bilder, men formatet på iphonebildene vil tydeligvis ikke. Digger så langt denne doningen, og gleder meg stort til å kjøre Labbetuss igjen! Edited May 7 by einarolai Rettskriving Quote Link to post Share on other sites
gautes Posted May 8 Share Posted May 8 Dette kan bare bli bra. Quote Link to post Share on other sites
einarolai Posted May 9 Author Share Posted May 9 (edited) I dag kom det etterlengtede filterhuset, og start ble det. Dieselpumpa høres ikke, og bilen er generelt bedre å kjøre. Rimelig sikker på at air bleed valve var tett. Uansett, gøy å kjøre Defender igjen! https://imma.gr/112008x052fc Edited May 9 by einarolai Quote Link to post Share on other sites
lafterolf Posted May 9 Share Posted May 9 Er det flere Landrovere i Vikna? Vet det finnes Range Rover der ute, og en serie 2. Quote Link to post Share on other sites
einarolai Posted May 9 Author Share Posted May 9 3- 4 110’er, ett par evoque, ett par discoer og ett par nye Vogue som jeg vet Quote Link to post Share on other sites
einarolai Posted May 13 Author Share Posted May 13 Pakke på døra! Så får vi se hvor lang tid det tar før disse kommer på bilen innimellom offshoreturene og all jobbinga med hus og hage. Quote Link to post Share on other sites
einarolai Posted June 23 Author Share Posted June 23 Siden sist har breddere blitt montert. Ble utrolig bra! Sliter med å laste opp bilder her inne, så de ble lastet opp på nlrk sida på facebook for en tid tilbake. Over til noe kjedeligere; I går, under kjøretur ble det bom stopp uten forvarsel. Fant smått med olje i rød plugg til ecu. Denne ble godt renset, og tørket uten hell. Nylig har dieselfilterholder, o- ringer og kopperpakninger til dyser blitt skiftet. Kjører luftesekvens, og hører en «ny» boblelyd etter dieselpumpa har stoppet. Selvfølgelig reiser jeg bort på arbeid for 2 uker i dag, men i mellomtiden tenkte jeg å feilsøke litt på nett intill jeg kommer hjem. Noen ideer på hvor feilen kan ligge? Quote Link to post Share on other sites
BBernt Posted June 23 Share Posted June 23 Jeg fikk supert triks: Rikle på gult rele under passasjersetet. Quote Link to post Share on other sites
einarolai Posted June 23 Author Share Posted June 23 1 time siden, BBernt skrev: Jeg fikk supert triks: Rikle på gult rele under passasjersetet. Takk, må prøves! Quote Link to post Share on other sites
Jasswass Posted June 24 Share Posted June 24 Bare å bestille seg ny injector harness i hvertfall. Byttes på et kvarter. Og så må du fortsette å rense og tørke ecu-kontakta en syund framover til det ikke kommer mer olje. Quote Link to post Share on other sites
einarolai Posted June 24 Author Share Posted June 24 Harness er helt ny. Ingen olje i pluggen til harness under toppdeksel, så er nok gammel moro som er på tur via ledningsnettet. Quote Link to post Share on other sites
lafterolf Posted June 24 Share Posted June 24 Om den ikke tenner, og stoppet under kjøring, kan det tenkes du kan ha ledningsbrudd på, eller defekt, svinghjulsensor. Den ligger over startkransen bak over ovenfor startmotor. To ledninger inn på sensor. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts