Gå til innhold

Bytte av hjullager Discovery 3


Anbefalte innlegg

Hei. Fått problemer med hjullageret på Discoen, dvs skrapelyder når jeg svinger. Er det noe poeng å bytte på begge sider samtidig, eller er det bare å vente litt? Er det andre ting som også burde vært byttet når man holder på? Tenker da på bremseskjold, eventuelle foringer etc. Har litt klunking foran på dumper, men bilen har vært på eu kontroll for 5000km siden og fikk ikke anmerkninger på dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å bare bytte det ene... sjelden de går samtidig men man vet jo aldri

 

Når det gjelder foringer må man nesten finne ut hvilke som klunker først. Hvis du vet alt begynner å bli gammelt og du skal ha bilen en stund kan det være greit å ta en større overhaling men det tar jo litt mer tid og penger da :) Når det gjelder foringer så er det ofte lurt å kjøpe originalvare. De holder som regel best og bevarer kjørekomforten. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ser at det er en del som sliter med å få av huben, det var derfor jeg tenkte det var greit å få av de forskjellige delene slik at jeg kunne fått presset ut huben i en presse. I utgangspunktet kjøper jeg heller litt ekstra deler fremfor å måtte sette inn en ny bestilling. Men ser at OEM øvre bærebru (Britpart "OEM") med foringer koster 60 pund, mens original koster 200. For bare en foring er prisen 10 pund for oem vs 60 pund for orginal så forholdsvis stor prisforskjell,  men tror jeg gjør som du sier å bare bytter huben. Det er vel heller ikke noe problem å bytte det andre siden sånn sett. Om huben kommer greit ut.

 

 

 

image.pngimage.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Advancedfactors så får du ferdig kit med armer og foringer, men hvis du først begynner på det så kan det lønne seg å ta mye av det, eller alt, samtidig. Må ha hjulstillingskontroll etter alt slikt arbeid, med unntak av nav foran.

 

Det baller fort på seg, så fremt man ikke bytter bare akkurat det som er nødvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...