Gå til innhold

D2, td5. Død over natta.


suprlite

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte til hytta, ingen tegn til ulyder eller fusk. Dagen etter skulle jeg kjøre tilbake. Når jeg skulle starte bilen tente motoren som normalt i ca 1-2 sekund, men stoppet. Deretter ville den ikke starte uansett hvor lenge jeg filte på starteren. Det kan virke som om den ikke får diesel. Tankpumpa går, og får bygd opp trykk. Sjekka med nanocom: ingen feilkoder registrert i motor. Den viser turtall på et sted mellom 200 og 300 rpm når jeg vrir på tenningsnøkklen, så det tyder på at krank-sensor fungerer(?) Dieselfilter bytta i høst. Drenerte det idag, og kun diesel kom ut. Så hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2022 den 23.16, jermundpr skrev:

Prøvd luftesyklus? ( Om du ikke kjenner til funksjonen: Tenning på og trykk gasspedalen i gulvet 5 ganger, vent til motorlampe er ferdig med å blunke, tar noen minutter)

Ja. Nytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd reservenøkkel?

 

På min gamle FL1 så konka nøkkelen og mista forbindelsen til startsperre eller noe. Den sto på verksted i flere dager uten at noen skjønte bæret. Så blei reservenøkkel av en eller anna grunn prøvd og bilen våkna til liv. 

 

Husker ikke om den filte på starteren. uten å ta eller om den bare var steindød uten en lyd. Var lys og liv på den - husker Viking prøvde å dra den igangexcl

 

Kan være verdt et forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperre er deaktivert. Bruker helt vanlig nøkkel uten 'fob' på bilen. Kan nevnes at når jeg har vridd på starteren ei stund kommer det en hveselyd (høres ut som om trykkluft) fra området under inntaksmanifolden, der dieselpumpa sitter. En ting jeg har vurdert er om det lille dieselfilteret som sitter på dieselpumpa (ikke tankpumpa) kan være tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lafterolf skrev:

Der ligger dieseltrykksregulatoren. Det er en tråd på Defenderavdelingen, der har Øivind Dørum problem med luft som lekker ut. Sjekk tråden.

Aaah, takk. Det høres ut som akkurat samme feilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...