suprlite Skrevet 19. april 2022 Del Skrevet 19. april 2022 Jeg kjørte til hytta, ingen tegn til ulyder eller fusk. Dagen etter skulle jeg kjøre tilbake. Når jeg skulle starte bilen tente motoren som normalt i ca 1-2 sekund, men stoppet. Deretter ville den ikke starte uansett hvor lenge jeg filte på starteren. Det kan virke som om den ikke får diesel. Tankpumpa går, og får bygd opp trykk. Sjekka med nanocom: ingen feilkoder registrert i motor. Den viser turtall på et sted mellom 200 og 300 rpm når jeg vrir på tenningsnøkklen, så det tyder på at krank-sensor fungerer(?) Dieselfilter bytta i høst. Drenerte det idag, og kun diesel kom ut. Så hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 19. april 2022 Del Skrevet 19. april 2022 Prøvd luftesyklus? ( Om du ikke kjenner til funksjonen: Tenning på og trykk gasspedalen i gulvet 5 ganger, vent til motorlampe er ferdig med å blunke, tar noen minutter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 21. april 2022 Forfatter Del Skrevet 21. april 2022 På 19.4.2022 den 23.16, jermundpr skrev: Prøvd luftesyklus? ( Om du ikke kjenner til funksjonen: Tenning på og trykk gasspedalen i gulvet 5 ganger, vent til motorlampe er ferdig med å blunke, tar noen minutter) Ja. Nytter ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Har du prøvd reservenøkkel? På min gamle FL1 så konka nøkkelen og mista forbindelsen til startsperre eller noe. Den sto på verksted i flere dager uten at noen skjønte bæret. Så blei reservenøkkel av en eller anna grunn prøvd og bilen våkna til liv. Husker ikke om den filte på starteren. uten å ta eller om den bare var steindød uten en lyd. Var lys og liv på den - husker Viking prøvde å dra den igang Kan være verdt et forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 22. april 2022 Forfatter Del Skrevet 22. april 2022 Startsperre er deaktivert. Bruker helt vanlig nøkkel uten 'fob' på bilen. Kan nevnes at når jeg har vridd på starteren ei stund kommer det en hveselyd (høres ut som om trykkluft) fra området under inntaksmanifolden, der dieselpumpa sitter. En ting jeg har vurdert er om det lille dieselfilteret som sitter på dieselpumpa (ikke tankpumpa) kan være tett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Der ligger dieseltrykksregulatoren. Det er en tråd på Defenderavdelingen, der har Øivind Dørum problem med luft som lekker ut. Sjekk tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 23. april 2022 Forfatter Del Skrevet 23. april 2022 8 timer siden, lafterolf skrev: Der ligger dieseltrykksregulatoren. Det er en tråd på Defenderavdelingen, der har Øivind Dørum problem med luft som lekker ut. Sjekk tråden. Aaah, takk. Det høres ut som akkurat samme feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 3. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2022 (endret) Da var bilen igang igjen. Problemet var at kontakten til injector-harness var løsna -iblant tenker man alt for avansert Endret 3. juni 2022 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.