Gå til innhold

Dieseltrykkregulator Td5


Øyvind Dørum

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da har jeg fått ny dieseltrykkregulator, skiftet denne og etter lufting kommer det fortsatt diesel ut i underkant av trykkregulator. Virker som det lekker rundt nedre bolt på regulatoren.

'Luftlyden' er borte, men det kommer diesel.

Prøvde å starte, men ikke tegn til liv.

Spørsmål: Om kobberskiven og/eller o-ringen på injektorene lekker og tenning står på, vil det da lekke diesel ved trykkregulatoren?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet klokka kan det fortsatt lekke i eller rundt den. Har selv hatt varierende hell med den jobben, der jeg ofte må ha flere forsøk før det er tett. 

Regulator kan også ikke være plan, og dermed blir ikke pakningen tett,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Svar: Nei.

Enten feil på regulator,pakning eller mekaniker.

Ser ikke bort ifra at mekanikeren må kasseres..

Kunne det med fordel vært brukt noe pakningstoff evt hva?

På metallpakninger til traktor, var det ikke uvanlig at det var pakningstoff på den fra produsent.

Spørs om jeg må kjøpe inn flere pakninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, YMK skrev:

Har du byttet klokka kan det fortsatt lekke i eller rundt den. Har selv hatt varierende hell med den jobben, der jeg ofte må ha flere forsøk før det er tett. 

Regulator kan også ikke være plan, og dermed blir ikke pakningen tett,

Ved flere forsøk, byttet du da metallpakninger hver gang?

Synes falsen på pakningene har sett 'litt tvilsomme' ut, og kunne tenkt meg og hatt pakningstoff i 'falsen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Elchund skrev:

Det er vel noen o-ringer som skal byttes også, i tillegg til pakningen, regner med at de er nye? Pakningen kan ikke brukes igjen.

 

Mvh

Tron

http://www.discovery2.co.uk/Fpr.html

 

Mvh

Tron

Ny regulator med nye o-ringer og ny o-ring på toppen.

Det kan være pakningen, da jeg satte på ny med den gamle regulatoren, satte på tenning -hadde lekkasje, for så bruke opp igjen pakningen på ny regulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Øyvind Dørum skrev:

for så bruke opp igjen pakningen på ny regulator.

Det går ikke, pakningen blir deformert når du trekker til boltene. Du må ha ny pakning, så ordner det seg sikkert.

 

Mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden diselregulatorene er plane nok.

Det skal ikke store skjevheten til for å ikke tette med metallpakning.

Sleit mye med å få det tett før jeg fikk tips om å planslipe de før montasje.

Etter det har jeg aldri hatt lekkasje.

Bruker ei glassplate og veldig fint slipepapir, tror kanskje det var 800-1200 papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, gautes skrev:

Svar: Nei.

Enten feil på regulator,pakning eller mekaniker.

Er du nå sikker på det? Hva skjer når dieselpumpas 4,5bar møter 19,5bar sylindertrykk som lekker forbi dårlige dysetetninger, og inn i diesekanalene i toppen?

Endret av suprlite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, smedenDY skrev:

Det er sjelden diselregulatorene er plane nok.

Det skal ikke store skjevheten til for å ikke tette med metallpakning.

Sleit mye med å få det tett før jeg fikk tips om å planslipe de før montasje.

Etter det har jeg aldri hatt lekkasje.

Bruker ei glassplate og veldig fint slipepapir, tror kanskje det var 800-1200 papir.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, suprlite skrev:

Er du nå sikker på det? Hva skjer når dieselpumpas 4,5bar møter 19,5bar sylindertrykk som lekker forbi dårlige dysetetninger, og inn i diesekanalene i toppen?

Lekkasjen var der når tenninga stod på og pumpa gikk om jeg leste rett.

Logikken din er absolutt god,men jeg har aldri erfart lekkasje der samtidig med eller pga dyselekkasjer.

Men ikke dermed sagt at det er umulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Lekkasjen var der når tenninga stod på og pumpa gikk om jeg leste rett.

Logikken din er absolutt god,men jeg har aldri erfart lekkasje der samtidig med eller pga dyselekkasjer.

Men ikke dermed sagt at det er umulig.

 

Ok. Jeg har lekkasje på samme sted, men kun når startmotoren går, og det er kun luft som lekker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, gautes skrev:

Nå har jeg lært noe nytt i dag og noterer det bak øret.

Må du ha ny topp eller holder det med dysetettinger?

(har ikke lest hele tråden)

Jeg håper og ber om at det ikke er sprekk i toppen.. Når jeg tenker meg om så var det en del svart belegg på dieselpumpa når jeg skifta den i høst. Etter hva jeg har lest meg til kan dette tyde på at eksos slipper inn i diesel-linjen enten via dysetetninger eller via sprekt topp. Bilen min har gått over 220.000km, og så vidt jeg vet har dysetetninger aldri blitt skiftet. Så jeg holder en knapp på at det er der feilen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rengjøring er en viktig faktor samt kvalitetspakninger. De pakningene jeg har brukt(3 stk) har hatt varierende forskjeller av 'falsen', der 'falsen' har vært litt tydeligere på den ene.

Synes pakningsløsningen i dette tilfellet, er litt tvilsom.

Nye pakninger er på vei, så jeg prøver igjen. 

Er det flere som pusser over flensen på trykkregulatoren med fint sandpapir, da jeg vurderer å gi det et forsøk også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...