suprlite Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Intressant tråd. Har akkurat samme feilen, med luft som kommer ut fra trykkregulatorområdet et sted og motor som ikke vil starte. Følger med på utviklingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 2. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2022 Da har jeg fått ny dieseltrykkregulator, skiftet denne og etter lufting kommer det fortsatt diesel ut i underkant av trykkregulator. Virker som det lekker rundt nedre bolt på regulatoren. 'Luftlyden' er borte, men det kommer diesel. Prøvde å starte, men ikke tegn til liv. Spørsmål: Om kobberskiven og/eller o-ringen på injektorene lekker og tenning står på, vil det da lekke diesel ved trykkregulatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Svar: Nei. Enten feil på regulator,pakning eller mekaniker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Har du byttet klokka kan det fortsatt lekke i eller rundt den. Har selv hatt varierende hell med den jobben, der jeg ofte må ha flere forsøk før det er tett. Regulator kan også ikke være plan, og dermed blir ikke pakningen tett, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 2. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2022 1 time siden, gautes skrev: Svar: Nei. Enten feil på regulator,pakning eller mekaniker. Ser ikke bort ifra at mekanikeren må kasseres.. Kunne det med fordel vært brukt noe pakningstoff evt hva? På metallpakninger til traktor, var det ikke uvanlig at det var pakningstoff på den fra produsent. Spørs om jeg må kjøpe inn flere pakninger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Metallpakninger er nøye på at det blir trekt til jevnt i flere omganger, omtrent som en toppakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 2. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2022 43 minutter siden, YMK skrev: Har du byttet klokka kan det fortsatt lekke i eller rundt den. Har selv hatt varierende hell med den jobben, der jeg ofte må ha flere forsøk før det er tett. Regulator kan også ikke være plan, og dermed blir ikke pakningen tett, Ved flere forsøk, byttet du da metallpakninger hver gang? Synes falsen på pakningene har sett 'litt tvilsomme' ut, og kunne tenkt meg og hatt pakningstoff i 'falsen'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Og de kan ikke gjenbrukes. Pakningsstoff ville jeg unngått, for overskuddet vil havne i dyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 2. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2022 1 minutt siden, lafterolf skrev: Metallpakninger er nøye på at det blir trekt til jevnt i flere omganger, omtrent som en toppakning. Tiltrekkingen er gjort jevnt som ved toppakningskifte, og bruker momentnøkkel med 25nm som moment. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Det er vel noen o-ringer som skal byttes også, i tillegg til pakningen, regner med at de er nye? Pakningen kan ikke brukes igjen. Mvh Tron http://www.discovery2.co.uk/Fpr.html Mvh Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 2. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2022 5 minutter siden, Elchund skrev: Det er vel noen o-ringer som skal byttes også, i tillegg til pakningen, regner med at de er nye? Pakningen kan ikke brukes igjen. Mvh Tron http://www.discovery2.co.uk/Fpr.html Mvh Tron Ny regulator med nye o-ringer og ny o-ring på toppen. Det kan være pakningen, da jeg satte på ny med den gamle regulatoren, satte på tenning -hadde lekkasje, for så bruke opp igjen pakningen på ny regulator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Jeg har ny som jeg kan sende i posten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 28 minutter siden, Øyvind Dørum skrev: for så bruke opp igjen pakningen på ny regulator. Det går ikke, pakningen blir deformert når du trekker til boltene. Du må ha ny pakning, så ordner det seg sikkert. Mvh Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Om bilen ikke vil starte, kan det være dieselbryteren som er gåen? Dieselbryter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smedenDY Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Det er sjelden diselregulatorene er plane nok. Det skal ikke store skjevheten til for å ikke tette med metallpakning. Sleit mye med å få det tett før jeg fikk tips om å planslipe de før montasje. Etter det har jeg aldri hatt lekkasje. Bruker ei glassplate og veldig fint slipepapir, tror kanskje det var 800-1200 papir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) 4 timer siden, gautes skrev: Svar: Nei. Enten feil på regulator,pakning eller mekaniker. Er du nå sikker på det? Hva skjer når dieselpumpas 4,5bar møter 19,5bar sylindertrykk som lekker forbi dårlige dysetetninger, og inn i diesekanalene i toppen? Endret 2. mai 2022 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 2. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2022 1 time siden, smedenDY skrev: Det er sjelden diselregulatorene er plane nok. Det skal ikke store skjevheten til for å ikke tette med metallpakning. Sleit mye med å få det tett før jeg fikk tips om å planslipe de før montasje. Etter det har jeg aldri hatt lekkasje. Bruker ei glassplate og veldig fint slipepapir, tror kanskje det var 800-1200 papir. Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 1 time siden, suprlite skrev: Er du nå sikker på det? Hva skjer når dieselpumpas 4,5bar møter 19,5bar sylindertrykk som lekker forbi dårlige dysetetninger, og inn i diesekanalene i toppen? Lekkasjen var der når tenninga stod på og pumpa gikk om jeg leste rett. Logikken din er absolutt god,men jeg har aldri erfart lekkasje der samtidig med eller pga dyselekkasjer. Men ikke dermed sagt at det er umulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 2 timer siden, gautes skrev: Lekkasjen var der når tenninga stod på og pumpa gikk om jeg leste rett. Logikken din er absolutt god,men jeg har aldri erfart lekkasje der samtidig med eller pga dyselekkasjer. Men ikke dermed sagt at det er umulig. Ok. Jeg har lekkasje på samme sted, men kun når startmotoren går, og det er kun luft som lekker ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. mai 2022 Del Skrevet 3. mai 2022 Nå har jeg lært noe nytt i dag og noterer det bak øret. Må du ha ny topp eller holder det med dysetettinger? (har ikke lest hele tråden) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 3. mai 2022 Del Skrevet 3. mai 2022 4 timer siden, gautes skrev: Nå har jeg lært noe nytt i dag og noterer det bak øret. Må du ha ny topp eller holder det med dysetettinger? (har ikke lest hele tråden) Jeg håper og ber om at det ikke er sprekk i toppen.. Når jeg tenker meg om så var det en del svart belegg på dieselpumpa når jeg skifta den i høst. Etter hva jeg har lest meg til kan dette tyde på at eksos slipper inn i diesel-linjen enten via dysetetninger eller via sprekt topp. Bilen min har gått over 220.000km, og så vidt jeg vet har dysetetninger aldri blitt skiftet. Så jeg holder en knapp på at det er der feilen ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. mai 2022 Del Skrevet 3. mai 2022 Husk rengjøring, atter rengjøring og rengjøring igjen. De fleste jeg har byttet tettinger på rakk ikke å gå så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 3. mai 2022 Del Skrevet 3. mai 2022 Renhold er viktig, i tillegg glødet jeg de nye kobberskivene før montering. Prøvde et par ganger uten gløding og da gikk det ikke så lenge. Har litt trua på gløding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. mai 2022 Del Skrevet 4. mai 2022 Kvalitetsdeler og riktig moment i tillegg så blir det tett. Og så er det bare å håpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 4. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2022 Rengjøring er en viktig faktor samt kvalitetspakninger. De pakningene jeg har brukt(3 stk) har hatt varierende forskjeller av 'falsen', der 'falsen' har vært litt tydeligere på den ene. Synes pakningsløsningen i dette tilfellet, er litt tvilsom. Nye pakninger er på vei, så jeg prøver igjen. Er det flere som pusser over flensen på trykkregulatoren med fint sandpapir, da jeg vurderer å gi det et forsøk også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.