Vidar S Skrevet 4. mai 2022 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg leste visst ikke tråden ordentlig. Trodde det var pakning under dyser og kobberskivene der. Stålull er også en mulighet å bruke til å rense pakningsflater Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 4. mai 2022 Del Skrevet 4. mai 2022 Fikk lekkasje på regulator selv i går Har montert ny AMC topp og skulle sette på ny regulator (planslipt på slipeskive) nye pakninger og trakk til jevnt. Først 10Nm, så 15Nm og tilslutt 25Nm i håp om at det var jevnt nok. Satte på tenning og så drypper det fra nederste bolten Jeg som gjorde dette mens toppen sto på benken fordi det var lett å komme til. Nå må jeg krype nedi der og gjøre jobben en gang til Godt jeg har et lager med masse pakninger på lur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. mai 2022 Del Skrevet 4. mai 2022 Trykkregulator og knokefett er #¤%&/()=)(/&%¤#"# Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 5. mai 2022 Del Skrevet 5. mai 2022 Har endelig funnet ut av dette regulator tullet med diverse utgaver av selve regulator og pakninger. Godt jeg hadde flere typer regulatorer og pakninger i reserve for sammenligning. Kommer til å skrive litt og ta bilder og forklare forskjeller etter hvert. En enkel forklaring her: Pakning med firkantet hull (MSX100080) er kun til den gamle første utgaven på 10P motorer med tilsvarende firkantet hull i regulator. Alle andre regulatorer for både 10P og 15P skal ha nye typen pakning med "banan form" (MSX100010). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 31. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2022 En liten oppdatering. Etter å ha skiftet flere pakninger på dieseltrykkregulatoren, for så å skifte selve regulatoren, ville den fortsatt ikke starte. Skiftet crank position sensor, uten hell. Etter å ha gått over alt, fikk vi tilfeldigvis se at den ene ledningen til crank position sensor hadde brudd. Bruddet var inni selve 'sammenstøpningen' av ledningene. Den andre ledningen 'brakk av' når kontakten ble trukket av. Fikk satt på krympestrømper med innebygd lodding, og motor startet umiddelbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.