Gå til innhold

Seilmaker (Oslo område, men ikke nødvendigvis)


Mr. Croft

Anbefalte innlegg

Søkte litt på forumet for å finne en anbefalt seilmaker. Men siden de råd og anbefalinger jeg fant var noen år gamle tenkte jeg at det gikk an å spørre på ny.

 

Jobben jeg ønsker utført er å lage et nytt taktelt cover. Altså det trekket som er utenpå takteltet ved transport. Takteltet jeg har er noen år gammelt og produsenten (Hanibal) har gått konkurs så jeg kan dessverre ikke kjøpe nytt derifra.

 

Fundert litt på Norena Presenning AS men usikker på om de tar slike småoppdrag ifra privatpersoner. Ellers ser jeg at Doxa Interiør | Systue – båtkalesjer – møbeltapetsering – vask og impregnering- spa og helse (doxainterior.com) har vært anbefalt her inne på forumet tidligere. I tillegg er det nevnt at det skal finnes noen i Heimdal, men har ikke søkt opp disse. 

 

Jeg har demontert eksisterende trekk og tenkte å levere dette for å få laget tilsvarende ved å levere inn dette.

 

Om noen har erfaring ifra tilsvarende jobber (kalesjer?) og firmaer så motas alle tips med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR pressenninger i Molde lagde for oss. De lager plastduker for lastebiler, altså tykk solid industriduk. 

Duken ble forsterket i alle hjørner, og ser ut til å være evigvarende. Vi sendte den gamle duken så de hadde å lage ny etter.

 

Kostet 1600+mva og frakt.

 

Denne imponerte så mye at vi aldri velger annen produsent.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @lafterolf! Jeg hadde en hyggelig prat med Johny hos KR presenninger i går og sender antagelig gammel presenning av gårde til Molde allerede i dag. Et spørsmål har du bare fått laget en  presenning-topp som du tar av i sin helhet? (Nåværende løsning på mitt telt har en glidelås på 3 sider av teltet (den sluttet nokk å virke for noen år siden). KR presenninger kan kopiere gammel løsning med glidelås men undrer litt på om jeg skal droppe glidelåsen for om mulig å få en mere solid, varig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar av hele duken, den gamle var også sånn. Vurderte glidelås, men gikk for samme patent som den gamle.

Regner med at deres glidelåser har industrikvalitet, så den vil nok holde, men vil bli dyrere enn uten.

Strammer med strikk som de sydde inn under. Det var kroker under platten fra før.

Snapchat-1616220623.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jari skrev:

Robol.no i Maria Dehlis vei Oslo, litt mere kortreist. Lager i utgangspunktet lastebilkapell, men også andre produkter.

 

Vi fikk laget nytt trekk til henger med dobbel karmhøyde og stålramme over hos dem. De hadde laget det gamle også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det ble KR presenninger. Takk til Lafterolf for godt tips. Tok som vanlig litt tid før jeg fikk montert dette. Fikk laget trekk til Vinsj også. Veldig fornøyd med dette så langt. Tiden får vise holdbarheten. Alle skjøter sveiset i tillegg til sydd. Litt vanskelig å se på bilde men  der det er kritisk tilogmed forsterket med metal nagle/skive. Serv veldig ut som om gutta hos KR vet hva de driver med. Tror det nye trekket er mere solid enn originalen, men muligens noe tyngre da jeg tror presenningsduken som ble valgt er litt tykkere.

 

IMG-3978.JPG

 

IMG-3968.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...