hahaug Skrevet 6. april 2022 Del Skrevet 6. april 2022 TD5 motor i en D2,veldig treg reaksjon opp i fart.Reagerer ikke vesentlig før ca 1900omdr.Noen tips til årsak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. april 2022 Del Skrevet 6. april 2022 Åpen wastegate kan være årsak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 6. april 2022 Forfatter Del Skrevet 6. april 2022 Ka mener du da?At wastegaten er defekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. april 2022 Del Skrevet 6. april 2022 Den blir treg og henger i åpen stilling. Løsne staget og kjenn om den beveger seg. Bruk penetrerende spray. Beveg til den går lett. Du hører dieselpumpen i tanken med tenning på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 7. april 2022 Forfatter Del Skrevet 7. april 2022 Den er ikke treg,går lett.Ja pumpen går greit også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 7. april 2022 Del Skrevet 7. april 2022 Prøv å koble av luftmengdemåler. Se om motoren blir verre. Kontakten rett etter luftfilterboksen. Defekt LLM gir symptomer som treg respons på gasspedal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Ta en vask av MAP sensor også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Start med luftmengdemåler På mon gamle var det en fryd å kjøre uten den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ranger97 Skrevet 9. april 2022 Del Skrevet 9. april 2022 Sjekk denne linken: http://www.discovery2.co.uk/wastegate.html Gjorde dette selv på min en gang i tiden og det gjorde underverker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 19. april 2022 Del Skrevet 19. april 2022 Lenge sida du bytta luftfilter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 19. april 2022 Forfatter Del Skrevet 19. april 2022 Har skiftet Wastegaten,litt kjappere .Men det er noe igjen.ECU sjekket for olje,Mapsensor skiftet,akumulator skiftet,luftmengdemåler skiftet,ingen lekkasjer på slanger /rør.Eier kjører greit nå.Men treg ennå,sammenlignet med min egen D2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 1. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2022 I tillegg er forbruket skrekkelig høyt.Eier har målt den til ca 1,6l.Noen som har flere tips på hva som er feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Luft Slanger delvis løsnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 2. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2022 Sjekket alle slanger også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 2. mai 2022 Del Skrevet 2. mai 2022 Har bilen blitt sånn plutselig eller har den alltid vært sånn? Ble noe skiftet/reparert som førte til dette? Ryker det ut av eksosrøret? Er det diesel i oljen? Det kan jo være så mange ting, vanskelig å vite uten å gå systematisk igjennom motoren. - sjekk dysene (balanse/verdier på nanocom e.l., lekkasjetest med måleglass på returledningeen, dysetetninger, justering av klaring mot kamaksel) - sjekk for tett intercooler og/eller luftfilter Mvh Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) @hahaug har du sammenlignet turbo trykket på valgte omdreiningstall mellom din D2 og denne. Fx via nanocom? De ene turbo kan være slidt, i ubalance, treg eller defekt på en eller annen måte så den ikke oppnår samme trykk, før den er godt opp i omdreining. Endret 14. mai 2022 av kjartanb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 19. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2022 Har sjekket/utført alt som er nevnt i tråden,skiftet Turbo i går.Ikke bedring.Målt verdier gasspedal,de var litt lavere enn det de skal ha.Skiftet med ok gasspedal ,ingen endring.Elektrisk feil en eller annen plass?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Nå har en TD5 generelt veldig lite effekt under 1800 omdr. Det er fra dette turtallet man får fullt "ladetrykk" Ganske merkbart på min D2 da jeg har manuell kasse. For å bedre moment lenger ned på turtallsregisteret må man bytte til VGT turbo og ny tuning tilpasset dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Fullt ladetrykk er på 1900 omdr. Derfra og oppover åpner wastegate/overtrykksventilen. Vår gamle D2 hadde skikkelig trekkraft under 2000omdr. Men td5 har merkelig nok stor variasjon, for noen motorer trives på høyt turtall og andre på lavt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.