Jump to content
LRforum

Recommended Posts

41 minutter siden, Jan R. skrev:

GAP Diagnostic er IIDTool. Nanocom var siste jeg tenkte på...

Aha, er ikke helt inne i termene her enda. :lol:

 

Begynner å bli plagsomt at jeg ikke får brukt bilen, så begynner å helle mot å kjøpe ett helt nytt og få installert det. Kan godt leve med småfeil jeg kan bruke litt tid på å fikse, men når bilen blir stående egentlig pga en bagatell, så er det kjedelig. Når det er sagt så må man vel være i humør til å leve med småfeil som dukker opp når man kjører denne type bil. ;)

Link to post
Share on other sites

Tror du får mer ut av pengene av å investere i en IIDToolBT fra GAP. Skrur du mye bil selv, så er det verdt det i lengden. Uvurderlig for min del i alle fall. 

Link to post
Share on other sites
23 timer siden, Jan R. skrev:

Tror du får mer ut av pengene av å investere i en IIDToolBT fra GAP. Skrur du mye bil selv, så er det verdt det i lengden. Uvurderlig for min del i alle fall. 

Vil den i utgangspunktet være istand til å kode instrumentet? Eventuelt lese ut filer osv, som du nevnte tidligere her?

Link to post
Share on other sites

Ja, den gjør alt du trenger. Kan være greit å spørre om du kan få full CCF tilgang med engang du kjøper. Da er det en del ekstra ting du kan gjøre, men også litt flere ting man kan gjøre feil. Så greit å være litt forsiktig, og i tillegg alltid være sikker på at batteriet er i god stand før man programmerer noe med IIDTool :) 

Jeg kjenner ikke til Nanocom utenom å ha tittet på det tidligere, men det kan også være et fullverdig alternativ bare så du også er klar over det. 

 

Edited by Jan R.
Link to post
Share on other sites

All programmering anbefales utført med ekstern strømforsyning på minimum 25A

Link to post
Share on other sites

Black solutions, har kommet med lignende som gap, bt dongle osv. 

 

Bruker Nano com selv. 

 

På 6.4.2022 den 14.40, Jan R. skrev:


Km stand/VIN nummer ligger lagret på den EEPROM'en vi akkurat fant. Så skal ikke ha noe å si det...

Er ikke km stand lagret fler steder for å gjøre det vanskelig å endre km til lavere enn opprinnelig. 

Link to post
Share on other sites

Er som regel lagret i ECU, BCU og instrumentpanel i Bosch system. Så ikke helt rett frem å endre den, men ikke umulig for å si det sånn. Er også en annen måte som rett og slett ikke bryr seg om hva ECU og BCU sier, og bare plotter ut hva man ønsker.  

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
På 7.4.2022 den 11.04, Dan77 skrev:

Hei

Da gjorde vi ett forsøk og later til at denne kun inneholder km. Km endret seg, men lot seg ikke starte. Prøvde da det andre, da startet den, men med annen km stand. Noen flere forslag?

Loddet du over chip? 

Har samme utfordringen med en 07 D3 her i Bergen. 

 

Så vi har fått tak i nytt i instrument panel... 

 

Og forsker videre. 

 

Kvier meg litt for å lodde over chip om det kan unngås.. 

 

 

IMG_20220501_201600.jpg

IMG_20220501_201611.jpg

IMG_20220501_201626.jpg

Link to post
Share on other sites
På 1.5.2022 den 21.30, oggioffshore skrev:

Loddet du over chip? 

Har samme utfordringen med en 07 D3 her i Bergen. 

 

Så vi har fått tak i nytt i instrument panel... 

 

Og forsker videre. 

 

Kvier meg litt for å lodde over chip om det kan unngås.. 

 

 

IMG_20220501_201600.jpg

IMG_20220501_201611.jpg

IMG_20220501_201626.jpg

Beklager altfor sent svar, ikke fått varsel om melding. Prøvde, men fungerte ikke. Flyttet bare kmstand, fikk ikke startet den.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...