Gå til innhold

Tokrets bremser på 2A


Johnny Hansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har nettop vært ute og kjørt bilen. Når jeg startet sp seg bremsepedalen litt inn, men på ingen måte som på min Toyota Verso.

Har kjørt bremsene skikkelig varme og oppnådd at venstre framhjul låser på tørr asfalt. I tillegg har jeg nok fått mye bedre bremser på ett av forhjulene. Så nå er det helt unødvendig p svinge på rattet om jeg skal inn en vei til venstre. Kaller den nå for venstrevridd med fohåpninger om dreiing mot sentrum!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha Verso-bremser på bilen må du nok kjøpe deg en Verso.

Skjeve bremser forteller deg at ett av hjulene ikke bremser nok.

Fiks det og de andre basic feilene før du vurderer å bygge om alt mulig rart.

Resultatet behøver ikke nødvendigvis bli bedre enn det det var.

 

Og til 70+ herren. Vi blir svakere i beina etterhvert, hilsen 60+.

Bil som har stått siden i fjor trenger en liten sjekk og puss av bremsene,okke som.

Skivebremser er ikke kjent for å trives bedre ved langtidsparkering enn trommelbremser.

Jeg ville i ditt tilfelle vurdert Xmil bremser foran og 109 bremser bak hvis du har de små tromlene bak orginalt.

Bare å endre foran kan lett gi ubehagelige opplevelser ved panikkbrems.

Ikke minst er en lettere ombygging og vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, gautes skrev:

Skal du ha Verso-bremser på bilen må du nok kjøpe deg en Verso.

Skjeve bremser forteller deg at ett av hjulene ikke bremser nok.

Fiks det og de andre basic feilene før du vurderer å bygge om alt mulig rart.

Resultatet behøver ikke nødvendigvis bli bedre enn det det var.

 

Og til 70+ herren. Vi blir svakere i beina etterhvert, hilsen 60+.

Bil som har stått siden i fjor trenger en liten sjekk og puss av bremsene,okke som.

Skivebremser er ikke kjent for å trives bedre ved langtidsparkering enn trommelbremser.

Jeg ville i ditt tilfelle vurdert Xmil bremser foran og 109 bremser bak hvis du har de små tromlene bak orginalt.

Bare å endre foran kan lett gi ubehagelige opplevelser ved panikkbrems.

Ikke minst er en lettere ombygging og vedlikehold.

Bilen begynner å koste flesk. Tokrets bremser, parabolfjærer og nye dekk. Lurer på hvordan arbeidsmarkedet er for tiden?

Har pusset bånd og tromler framme i ettermiddag. Bilen står fortsatt på  stylter, så jeg pusser bånd og tromler bak i morgen hvis været holder. Kommer ikke inn og ut av garasjen med de nye dekkene!

Tenker å undersøke vakum før jeg satser på ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, johnnyhansen skrev:

Bilen begynner å koste flesk. Tokrets bremser, parabolfjærer og nye dekk. Lurer på hvordan arbeidsmarkedet er for tiden?

Har pusset bånd og tromler framme i ettermiddag. Bilen står fortsatt på  stylter, så jeg pusser bånd og tromler bak i morgen hvis været holder. Kommer ikke inn og ut av garasjen med de nye dekkene!

Tenker å undersøke vakum før jeg satser på ombygging.

Bilen blir nok stående på stylter et par dager. Snø og drit-vær på Lista i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet undertrykk og funnet at den ligger på 450 til 500 mm-hg, så der er jo perfekt. Har pusset både bånd og tromler. Har luftet bremser på alle fire hjul uten å fonne bobler. Fremdeles vanskelig å låse hjulene på tørr asfalt. Har jeg rett og slett blitt for gammel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, gautes skrev:

Hvor nær låsing er du?

Spørsmålet ditt svarer jeg ikke på da jeg har nok uvenner :o

Veldig nær låsing. Tror kanskje det ville være godkjent på eu-kontroll. Bilen stopper greit med jevne bremser. Skulle vært interessant å prøve med akkumulator tilkoplet.

Kanskje jeg får sønnen min å prøve bremsene for å konstatere om det er min alder som er grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal være fornøyd med resultatet.

Regelverket krevde ikke at bilene skal kunne låse hjulene den gang jeg holdt på.

Bare at retardasjonen var retningsstabil og rimelig effektiv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, gautes skrev:

Synes du skal være fornøyd med resultatet.

Regelverket krevde ikke at bilene skal kunne låse hjulene den gang jeg holdt på.

Bare at retardasjonen var retningsstabil og rimelig effektiv.

 

OK, takk, da er jeg fornøyd. EU- kontroll til høsten neste år.
Ønsker dere alle en god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Ikke bytt til skivebremser. De ruster første året.

Problemet ditt er glasserte bånd .

SKIFT bremsebånd, puss tromlene med grovt smergellerret.

Det er vel ikke vits i at bremser låser på asfalt... Det er bra om det låser på grus.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ragnarsk skrev:

Ikke bytt til skivebremser. De ruster første året.

Problemet ditt er glasserte bånd .

SKIFT bremsebånd, puss tromlene med grovt smergellerret.

Det er vel ikke vits i at bremser låser på asfalt... Det er bra om det låser på grus.....


stakk.

Har du skivebremser som du er misfornøyd med? Rust tenkte jeg ikke på og bilen blir jo lite brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...