lafterolf Skrevet 29. mars 2023 Del Skrevet 29. mars 2023 Så klart. Men storjobben blir å finne den. Men må legge til, du får ikke bedre bremser, bare litt mer stabil tilgang på vakum feks når turtallet senkes på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 29. mars 2023 Del Skrevet 29. mars 2023 Har nettop vært ute og kjørt bilen. Når jeg startet sp seg bremsepedalen litt inn, men på ingen måte som på min Toyota Verso. Har kjørt bremsene skikkelig varme og oppnådd at venstre framhjul låser på tørr asfalt. I tillegg har jeg nok fått mye bedre bremser på ett av forhjulene. Så nå er det helt unødvendig p svinge på rattet om jeg skal inn en vei til venstre. Kaller den nå for venstrevridd med fohåpninger om dreiing mot sentrum! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. mars 2023 Del Skrevet 29. mars 2023 Bedre bremser på en side, eller svakere på den andre? Plukk av og sjekk hva som er galt. Og en sjekk på vakumsiden kan være lurt, at slangen ikke er morken eller at det kan lekke noe annet sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 29. mars 2023 Del Skrevet 29. mars 2023 Det er ny slange og ny pakning på mannofoyl. Vakumklpkka var også ny i fjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. mars 2023 Del Skrevet 29. mars 2023 Skal du ha Verso-bremser på bilen må du nok kjøpe deg en Verso. Skjeve bremser forteller deg at ett av hjulene ikke bremser nok. Fiks det og de andre basic feilene før du vurderer å bygge om alt mulig rart. Resultatet behøver ikke nødvendigvis bli bedre enn det det var. Og til 70+ herren. Vi blir svakere i beina etterhvert, hilsen 60+. Bil som har stått siden i fjor trenger en liten sjekk og puss av bremsene,okke som. Skivebremser er ikke kjent for å trives bedre ved langtidsparkering enn trommelbremser. Jeg ville i ditt tilfelle vurdert Xmil bremser foran og 109 bremser bak hvis du har de små tromlene bak orginalt. Bare å endre foran kan lett gi ubehagelige opplevelser ved panikkbrems. Ikke minst er en lettere ombygging og vedlikehold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 29. mars 2023 Del Skrevet 29. mars 2023 19 minutter siden, gautes skrev: Skal du ha Verso-bremser på bilen må du nok kjøpe deg en Verso. Skjeve bremser forteller deg at ett av hjulene ikke bremser nok. Fiks det og de andre basic feilene før du vurderer å bygge om alt mulig rart. Resultatet behøver ikke nødvendigvis bli bedre enn det det var. Og til 70+ herren. Vi blir svakere i beina etterhvert, hilsen 60+. Bil som har stått siden i fjor trenger en liten sjekk og puss av bremsene,okke som. Skivebremser er ikke kjent for å trives bedre ved langtidsparkering enn trommelbremser. Jeg ville i ditt tilfelle vurdert Xmil bremser foran og 109 bremser bak hvis du har de små tromlene bak orginalt. Bare å endre foran kan lett gi ubehagelige opplevelser ved panikkbrems. Ikke minst er en lettere ombygging og vedlikehold. Bilen begynner å koste flesk. Tokrets bremser, parabolfjærer og nye dekk. Lurer på hvordan arbeidsmarkedet er for tiden? Har pusset bånd og tromler framme i ettermiddag. Bilen står fortsatt på stylter, så jeg pusser bånd og tromler bak i morgen hvis været holder. Kommer ikke inn og ut av garasjen med de nye dekkene! Tenker å undersøke vakum før jeg satser på ombygging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 30. mars 2023 Del Skrevet 30. mars 2023 11 timer siden, johnnyhansen skrev: Bilen begynner å koste flesk. Tokrets bremser, parabolfjærer og nye dekk. Lurer på hvordan arbeidsmarkedet er for tiden? Har pusset bånd og tromler framme i ettermiddag. Bilen står fortsatt på stylter, så jeg pusser bånd og tromler bak i morgen hvis været holder. Kommer ikke inn og ut av garasjen med de nye dekkene! Tenker å undersøke vakum før jeg satser på ombygging. Bilen blir nok stående på stylter et par dager. Snø og drit-vær på Lista i dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 6. april 2023 Del Skrevet 6. april 2023 Har testet undertrykk og funnet at den ligger på 450 til 500 mm-hg, så der er jo perfekt. Har pusset både bånd og tromler. Har luftet bremser på alle fire hjul uten å fonne bobler. Fremdeles vanskelig å låse hjulene på tørr asfalt. Har jeg rett og slett blitt for gammel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. april 2023 Del Skrevet 6. april 2023 Hvor nær låsing er du? Spørsmålet ditt svarer jeg ikke på da jeg har nok uvenner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 7. april 2023 Del Skrevet 7. april 2023 11 timer siden, gautes skrev: Hvor nær låsing er du? Spørsmålet ditt svarer jeg ikke på da jeg har nok uvenner Veldig nær låsing. Tror kanskje det ville være godkjent på eu-kontroll. Bilen stopper greit med jevne bremser. Skulle vært interessant å prøve med akkumulator tilkoplet. Kanskje jeg får sønnen min å prøve bremsene for å konstatere om det er min alder som er grunnen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. april 2023 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg kan garantere at akkumulatoren ikke gir bedre bremser. Den øker ikke vakumet, den sørger kun for volum på godt og vondt. Når den er tømt tar det tilsvarende tid å fylle, selv om det ordet blir feil med vakum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. april 2023 Del Skrevet 7. april 2023 Synes du skal være fornøyd med resultatet. Regelverket krevde ikke at bilene skal kunne låse hjulene den gang jeg holdt på. Bare at retardasjonen var retningsstabil og rimelig effektiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 7. april 2023 Del Skrevet 7. april 2023 33 minutter siden, gautes skrev: Synes du skal være fornøyd med resultatet. Regelverket krevde ikke at bilene skal kunne låse hjulene den gang jeg holdt på. Bare at retardasjonen var retningsstabil og rimelig effektiv. OK, takk, da er jeg fornøyd. EU- kontroll til høsten neste år. Ønsker dere alle en god påske! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 Er det noen som har prøvd med nye skivebremser framme og originale trommelbremser bak på seriebil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 Er det noen som har forsøkt med nye skivebremser framme og originale trommelbremser bak på seriebiler? Er det noen som har forsøkt med nye skivebremser framme og originale trommelbremser bak på seriebiler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 Det går fint det. Før 94 hadde alle Defendere trommelbrems bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 40 minutter siden, lafterolf skrev: Det går fint det. Før 94 hadde alle Defendere trommelbrems bak. Takk. Har to-krets bremser. Skal jeg da beholde ventilen for varsling av lekkasje på den ene kretsen? Eller vil skivebremser foran ta så mye væske at det registres som lekkasje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 Behold den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 28 minutter siden, lafterolf skrev: Behold den. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 3. oktober 2023 Del Skrevet 3. oktober 2023 Ikke bytt til skivebremser. De ruster første året. Problemet ditt er glasserte bånd . SKIFT bremsebånd, puss tromlene med grovt smergellerret. Det er vel ikke vits i at bremser låser på asfalt... Det er bra om det låser på grus..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyhansen Skrevet 3. oktober 2023 Del Skrevet 3. oktober 2023 7 timer siden, ragnarsk skrev: Ikke bytt til skivebremser. De ruster første året. Problemet ditt er glasserte bånd . SKIFT bremsebånd, puss tromlene med grovt smergellerret. Det er vel ikke vits i at bremser låser på asfalt... Det er bra om det låser på grus..... stakk. Har du skivebremser som du er misfornøyd med? Rust tenkte jeg ikke på og bilen blir jo lite brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.