Gå til innhold

Transmission fault - Reduced traction


Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg har Freelander 2 (2007) SE TD4, og har fått en "Transmission fault - Reduced traction" melding i instrument panelet, og det resulterer i at jeg kun får drift på fremhjulene.
Jeg har også 2 system fault codes:
- BCM (Body Control Mode) 1 problem exist - 1.B10A2-00 Crash Input
- IPC (Instrument Cluster Control Module) 1 probelem exist - 1.B1A84-81 Vehicle Configuration Data
 

Er ene eller begge feilkodene relatert til denne "Transmission fault"?

Er det noen som kjenner til dette eller disse problemene, og eventuelt hvordan man fikser det ? :-)

 

Mvh

Børge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritt etter hukommelsen - sjekk wheel speed sensors på bakhjulene (ikke heng meg @lafterolf - gi meg heller det gode, norske ordet jeg mangler!) - at de virker... 

Du får ikke 4hjulsdrift uten at systemet har hjulfartsdata fra alle fire. 

 

B1A84-81 Car Configuration Data

Invalid Car Configuration
data received

Check/amend Car Configuration File using
manufacturer approved diagnostic system

 

Kan kanskje tyde på at feilkodeleseren din og freelanderen ikke er helt venner (ikke noe nytt, Mr. Free får panisk sammenbrudd om vi prøver å lese ut feilkoder til tider). Avvent denne... 

Jeg hadde begynt med å sjekke sensorene og bekreftet at de sitter riktig montert og ikke har kabelbrudd. (Du har ikke tilfeldigvis byttet dekk eller kjørt røft i seinere tid?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fruen sa - sjekk ABS-sensorene. De to andre feilmeldingene dine kan også tyde på at du har "klumper i strømmen" så sjekk batteri og lading.

 

Ellers kan feilmeldingen også komme av trøbbel med haldex, så om du fortsatt skulle ha trøbbel etter å ha utelukket det elektriske kan det være greit å sjekke oljenivået på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...