Gå til innhold

Justere høyde bak på D2


leiohel

Anbefalte innlegg

Her forleden så startet høyre side bak å heve seg 3-5cm høyere enn venstre side. Byttet til 2 nye og helt like sensorer. Begge viser 150 counts som gir ca rett høyde fra senter hub til hjulbue. Ca 48 cm.. så venstre side har rett høyde og høyre side er litt for høy. 

Har hawckaye. Får justert opp og ned men verdiene blir ikke. 

Noen tips å komme med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jeg gjør det med nanokomen så må jeg vel skru av tenningen i 60 sekunder, med alle dørene igjen eller no sånn. kan det være noen sånne ære greier kanskje?

Regner jo med du har spurt google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, KethilF skrev:

Nå jeg gjør det med nanokomen så må jeg vel skru av tenningen i 60 sekunder, med alle dørene igjen eller no sånn. kan det være noen sånne ære greier kanskje?

Regner jo med du har spurt google.

Jeg og google har prata i timesvis. Har jo bytta tidligere uten noen problemet så nå er den bare rar.

 

I ukene i forkant så var batteriet av og på mange ganger. Sveiset litt på ramma bak også. Om det kan ha noe å si spørs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, lafterolf skrev:

Ulike verdier tror jeg du ikke må se på, bare høyden blir rett.

 

Har du litt forskjell i høyden på framfjører påvirker det bakfjørene også, og skal høyden bli rett bak kan det bli forskjell på verdier.

Jeg har forsøkt å legge inn verdier på høyde målt med tommestokk, men de blir borte så er det tilbake til 150 på begge sider som er ulikt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elchund skrev:

Det må vel finnes en bruksanvisning til Hawkeye? I Nanocom må verdiene lagres når du har justert til riktig høyde, og så er det tenning av/vent/tenning på og ferdig.

 

Mvh

Tron

Fant en oppskrift i Australia som jeg tenker å prøve. Hvis ikke går en lete opp noen med nanocom.

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/21/2022 den 19.34, KethilF skrev:

Jeg skal til Rudskogen på lørdag og har Nano i bilen:D

Takk for tilbudet.

Nå oppdaget jeg at Hawckaye ikke lengre lar seg oppdatere. Kabelen er ikke lengre til salgs. 

Kun versjon etter 7 får opp den 3 linja i justeringer hvor den spør etter høydeblokker og derav bekrefte høyden bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lafterolf skrev:

Høydeblokk? Du er ikke på kalibrering?

 

Den opprinnelige prosedyren for kalibrering av høyde krever blokker av en viss høyde mellom ramme og aksling. 

De fleste av oss justerer manuelt på verdiene til ønsket høyde er oppnådd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, YMK skrev:

 

Den opprinnelige prosedyren for kalibrering av høyde krever blokker av en viss høyde mellom ramme og aksling. 

De fleste av oss justerer manuelt på verdiene til ønsket høyde er oppnådd

Det var derfor jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...