Elchund Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 Jeg har kjøpt på autodoc.no, kom i posten på etpar dager. Mekonomen har som regel inne. mvh Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 GS bildeler hadde. BMW sin "originale" Ikke gale pris heller. Håper 2 liter er nok. Må vel flushe ut hele systemet. Kjøpte denne på mekk også, de hadde bare halv liter igjen. Iflg produsent side, er den class 6. Men ble usikker, da den dukket opp bare m class 4 annet sted... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valvolainen Skrevet 20. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2022 Jeg brukte nøyaktig 1 liter pluss en skvett, fra tom beholder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Det skal stå "ISO 4925" på den om det er class 6, har jeg blitt fortalt. Mvh Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Eg fant noen som hadde iso 4925. Menbare merket class 4 Og noen merket class 3, 4 & 5 Om rett iso nr automatisk er class 6 er eg usikker på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Foreløpig luftet med trykksatt beholder, burde forsåvidt være nok. Og kjørt ABS bleed med nanocom. Fortsatt ingen endring på synkende pedal hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Og alle calipere har luftenippelen øverst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 40 minutter siden, lafterolf skrev: Og alle calipere har luftenippelen øverst? Ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnish Skrevet 8. juni 2022 Del Skrevet 8. juni 2022 På 5.4.2022 den 20.06, lafterolf skrev: Jeg har aldri lyktes å få ut all luft ved å lufte som omtalt over. Dvs å bruke slange og flaske og la nippel stå åpen mens man pumper. Metoden egner seg for å få startpedal kanskje. Og grunnen er at man pumper uten nok trykk til å kunne trykke luften nedover. Luft stiger. Derimot lykkes jeg bedre om man er to, en til å lufte og en til å pumpe. Nippel åpnes når pedalen trykkes ned, og stenges før pedal når bunnen. Da trykkes væsken, og luft, ned. Om man feks skal bytte caliper (bremseklave) så tramp pedalen litt inn og lås av med noe, feks mot setet. Da stenges tilgang til reservoaret og kretsen lukkes og luft har ikke mulighet for å stige opp. Låses ikke pedalen står kretsen åpen og luft kan stige opp i dystemet. Monter ett caliper i gangen og luft ut før neste caliper fjernes. Løsne luftenippel og fjern låsing av pedalen. La væsken renne ut luftenippel og steng. På den måten unngår man luft inn i systemet. Hei Lafterolf! Er det du skriver i andre avsnitt bedre enn å pumpe trykk, 2-3 pump - holde pedal inne - åpne ventil - skru til ventil, før det slutter helt å strømme? Betyr det at hjelpemann i så fall må trykke pedal sakte ned, og at timing må være god? Jeg har alltid gjort som jeg skrev over her, men det har kun vært ved kalipper-bytte, og ikke ved store luftmengder som man kan få ved skifte av bremsesylinder og eller ABS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2022 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) Det blir nesten det samme, bortsett fra at du stenger lufteventil når trykket har avtatt. Endret 8. juni 2022 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 10. juni 2022 Del Skrevet 10. juni 2022 Men.... Om o ringer /tetninger er skadet i master, burde ikke pedal oppført seg på samme måte uten motor igang.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.