Gå til innhold

Lufte bremser etter tom beholder på D3


valvolainen

Anbefalte innlegg

GS bildeler hadde. 

 

BMW sin "originale" 

Ikke gale pris heller. 

Håper 2 liter er nok.

Må vel flushe ut hele systemet. 

 

Kjøpte denne på mekk også, de hadde bare halv liter igjen. 

Iflg produsent side, er den class 6.

Men ble usikker, da den dukket opp bare m class 4 annet sted... 

Screenshot_20220520_134224_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fant noen som hadde iso 4925. 

Menbare merket class 4

Og noen merket class 3, 4 & 5

 Om rett iso nr automatisk er class 6 er eg usikker på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig luftet med trykksatt beholder, burde forsåvidt være nok. 

 

Og kjørt ABS bleed med nanocom. 

 

Fortsatt ingen endring på synkende pedal hos meg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, lafterolf skrev:

Og alle calipere har luftenippelen øverst?

Ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 5.4.2022 den 20.06, lafterolf skrev:

Jeg har aldri lyktes å få ut all luft ved å lufte som omtalt over. Dvs å bruke slange og flaske og la nippel stå åpen mens man pumper. Metoden egner seg for å få startpedal kanskje. Og grunnen er at man pumper uten nok trykk til å kunne trykke luften nedover. Luft stiger. 

 

Derimot lykkes jeg bedre om man er to, en til å lufte og en til å pumpe. Nippel åpnes når pedalen trykkes ned, og stenges før pedal når bunnen. Da trykkes væsken, og luft, ned.

 

Om man feks skal bytte caliper (bremseklave) så tramp pedalen litt inn og lås av med noe, feks mot setet. Da stenges tilgang til reservoaret og kretsen lukkes og luft har ikke mulighet for å stige opp. Låses ikke pedalen står kretsen åpen og luft kan stige opp i dystemet.

Monter ett caliper i gangen og luft ut før neste caliper fjernes. Løsne luftenippel og fjern låsing av pedalen. La væsken renne ut luftenippel og steng. På den måten unngår man luft inn i systemet.

Hei Lafterolf! Er det du skriver i andre avsnitt bedre enn å pumpe trykk, 2-3 pump - holde pedal inne - åpne ventil - skru til ventil, før det slutter helt å strømme?

Betyr det at hjelpemann i så fall må trykke pedal sakte ned, og at timing må være god? Jeg har alltid gjort som jeg skrev over her, men det har kun vært ved kalipper-bytte, og ikke ved store luftmengder som man kan få ved skifte av bremsesylinder og eller ABS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.... 

 

Om o ringer /tetninger er skadet i master, burde ikke pedal oppført seg på samme måte uten motor igang.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...