Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Posted (edited)
På 8.5.2022 den 20.24, lafterolf skrev:

Det hadde jeg glemt :)  Så det må du unnskylde @lafterolf

Men jeg regner ikke med det, det ville være trykk i bunnpanne (crankcase).

Edited by kjartanb

Filterbraketter har jeg måttet stokke om koblingene på fra fabrikk.

Så stol ikke på at det er riktig uten å sjekke at riktig stuss/ventil/osv sitter på riktig sted.

17 timer siden, gautes skrev:

Filterbraketter har jeg måttet stokke om koblingene på fra fabrikk.

Så stol ikke på at det er riktig uten å sjekke at riktig stuss/ventil/osv sitter på riktig sted.

Det er helt riktig, at de ikke alltid sitter der de skal.

Løse er de som regel også, så enkelt å åpne og sammenligne med tegning av Defender oppsett eller hva du har på bilen.

Måtte bytte om to på dem jeg får fra Bearmach. Luftepluggen satt på feil sted.

Posted (edited)

Tror de sitter helt korrekt og magen til den forrige og standard brakket før det. Jeg har jo korrekt trykk i regulator på ca 4.7bar.

Har jeg oppfattet korrekt:

Low pressure er kun for filtering dvs pumper med lavt trykk gjennom filter (inn bak, venstre - gjennom filter - og ut foran høyre og tilbake til tank).

High pressure retur går inn i brakett gjennom returventil (foran, venstre),  kysser braket og går ut (bak, høyre) via lufteventil og tilbake til tank.

Edited by kjartanb

Defender td5 fuel diagram.png

Denne er rett i henhold til min 1999 modell med 10P og nå 15P motor. Samt en 2004 modell som er her til reparasjon en gang i blant ;)

Da har jeg avmontert gammel turbo, måtte ta av utstødningsmanifold til at løsne siste bolt på turbo. Den fikk en tur med hammer og meisel. Meget blødt jern i disse. Nu må jeg bestille nye bolte, var dum nok til ikke at bestille sammen med turbo, samt ny utstødnings-manifold pakning (gasket). Er nu ved at være mer og mer overbevisst om, at selvom turbo var slidt, så er hoved grunnen for mitt motortrøbbel av elektrisk art. To nye batterier er tømt til under 4 volt på kort tid.

Edited by kjartanb