Gå til innhold

D3/D4 - Kvalitetsforskjell på drivaksler?


ewikran

Anbefalte innlegg

Må bytte en av drivakslene framme og ser at det er betydelig prisdifferanse på disse. For eksempel hos Advanced Factors der ODM er under halve prisen av GKN
https://www.advancedfactors.co.uk/front-drive-shafts-cv-joints-and-boot-kits-1850-c.asp

 

Er det noen som har erfaring med at det er kvalitetsforskjell på delene som forsvarer prisdifferansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke OEM være greit nok? Så lenge det ikke er Brit Part på bevegelige deler…

 

på prisen på OEM delene kan man bytte to ganger for en GKN del. Selv om delen kanskje ikke har 10 års levetid så kan det jo lønne seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Timo@ skrev:

hva er galt med Brittpart side deler?

Holder ikke lenge, spes hjullager iflg UK forum 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2022 den 18.12, Bjørn_C skrev:

Skal ikke OEM være greit nok? Så lenge det ikke er Brit Part på bevegelige deler…

 

på prisen på OEM delene kan man bytte to ganger for en GKN del. Selv om delen kanskje ikke har 10 års levetid så kan det jo lønne seg. 

 

Er ikke helt sikker på om jeg følger med her.

På AF sin side har de to produsenter GKN og ODM, det er kun GKN som er merket med OEM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OEM skal vel være tilsvarende original del. GKN er aftermarket. Har skrevet feil ser jeg. Hvorfor GKN delene er dyrere på drivaksler vet jeg ikke - er jo mulig de er forsterket enten i legering eller i konstruksjon. 

 

Fyr av en e-post til de og spør. 

 

Vet at på Freelanderen fikk jeg byttet til en forsterket clutch plate/utløser - det var ikke original del og dyrere en original clutch. 

GKN OEM er vel en overhalt original LR stikkaksel.  

Dette ble jo bare rot - for tidlig på dagen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GKN er originaldeler på bl.a. Discovery 2 og Discovery 3.

 

Jeg ser at Advanced factors selger noe som heter ODM, men det er altså et merkenavn og ikke s.k. OEM deler  (OriginalEquipmentManufacturer, dvs. originaldelprodusent).

 

Mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...