Gå til innhold

Lakkskade av gummi lister?!?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lite spørsmål til dere.

Er det flere her som opplever at pakningene på dørene lager skade på lakken i hjørnene?

Har det på alle 4 dørene samt bakluka.

Garantisak?

Eller må man bare leve med det å evt forbedre med egne midler?

 

Tine

-Black Beauty/Discovery 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt ikke du skal måtte akseptere dette, det er noe du bør ta opp med merkeverksted. For uansett hva du legger på, så vil det slites bort igjen.

Det må være samsvar mellom hardheten på lakken( Ex. teflon topplakk ) og hardheten/ utformingen på pakningen i slike utsatte punkter.

 

Ta bilder og legg frem for Landrover.

 

Mvh Brage 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2022 den 15.52, BlackBeauty skrev:

Hei.

 

Lite spørsmål til dere.

Er det flere her som opplever at pakningene på dørene lager skade på lakken i hjørnene?

Har det på alle 4 dørene samt bakluka.

Garantisak?

Eller må man bare leve med det å evt forbedre med egne midler?

 

Tine

-Black Beauty/Discovery 5

 

Har det samme på bakluka på min D4. Jeg må fikse dette selv da min bil nå er utenfor garanti.  Din er nyere, og jeg ville tatt kontakt med Biltrend mtp å få feilen godkjent og utbedret som garantisak.  B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Dette er dessverre et problem man vil slite med ut bilens levetid.

Gummien gnisser ved åpning og lukking og ispedd en dose norsk klima med salt, sand og annen moro blir det et problem.

På noen bilmerker limes det en tynn klar plastfolie over slitepunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at det definitivt er et garantiproblem men jeg hadde akkurat samme problem på en VW en gang i tiden og fikk klar beskjed om at det var "utvendig påvirkning av lakken" og derfor ikke garanti. At den "utvendige påvirkningen" var fra bilen selv gjorde ikke noe inntrykk merkeforhandleren men etter myyyyye krangling godtok de å fixe lakken og klistre på tykk klar tape slik fabrikken burde ha gjort. Biltema har slik tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...