Gå til innhold

D4, vurderer sterkt kjøp nå


RuneLien

Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/249426480

 

Hei, eg fikk motorhavari på min kjære d2 i helga.. og innser at 8 års lykkelig ekteskap er over.  Så eg vurdere å kjøpe en D4.

Eg skal se på den ovenfor, se link til annonse..

Den ser ut til å vere i god stand, regreim med mer, ble skiftet i går,  og vi er forsåvidt blitt enige om en pris.  Skal se på denne på nåkommende lørdag, og meget mulig blir den med meg hjem igjen.

Så derfor spør eg dere som er voksne her inne... siden dette er en motor med 211 hk, syns dere at dette er et pluss eller minus med det ?   Mulig tuning på gang ?

 Og er dette en  den samme motoren som de med 245/256 hk ?

Eg også tar for gitt at denne er med den zf-kassen, med 8 trinns gearkasse ?

Håper noen har fasit, eller vettuge synspunkter her ?

 

Takk igjen for verdens beste forum

( min gamle D2, ligger på finn, som delebil nå. Mye bra der )

 

Mvh

Rune 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Motom. Ser fin ut! Er ganske sikker på at denne også har to turboer. Har to luftmengde målere og litt googling tyder på det. Vet ikke om turboene er like, men det hadde jeg ikke brydd meg om. Alle med den runde girvelgeren har 8 trinns zf kasse. Har kjørt endel med begge motorene og merker ikke særlig forskjell på vanlig kjøring. Ingen av de er racerbil, men begge er sterke nok og trekker henger fint. Med tanke på at disse dessverre har litt svak veivaksel og annenhåndsverdien ville jeg ikke ha tunet den. Hadde heller fokusert på tilstanden, serviceintervaller og utstyrsgrad. Er ofte litt mindre utstyr på de med 211hk og da burde de ligge litt lavere i pris. Men ser denne likevel har endel. Soltak og glasstak er kjekt å ha, men kan igjen forårsake lekkasjer. Dab og eventuelt kjøleskap i midtkonsollen kan ettermonteres hvis man skulle ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lafterolf skrev:

211hk-utgaven har en turbo mindre. 

Med mindre den er mye billigere enn tilsvarende andre med mer HK ville jeg heller kjøpt med flere HK.

Det fordi bilen blir mindre verdt, eller tyngre å selge den dagen du skal selge.

All info ifra selger, og verksted,  som har tatt service, tilsier at her er det 2 turboer..

At det mangler soltak og kjøleskap tenker eg ikke så mye på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eg på vei hjem med bilen, så langt fornøyd.  Foreløpig så fremstår bilen som et meget pent eksempel.  Morgendagen blir spennende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg må gi motom, rett i sin påstand.. om at det ikke var så vondt å gå ifra D2  til D4  :-)

Har fått gått litt over bilen idag,  og kjørt noen mil.. det som var mest vondt, var krampen i smilehulla..

Men må nok skifte bærebruer i front, litt klunking der, når man småbremser litt sånn pulserende..

Har sendt melding til selger som info, og avventer til eg har fått den på verksted for undersøkelse. Vet ikke om det hjelper, men skader ikke å ta det på en sivilisert måte..

Men storfornøyd med bilen, og har fått flotte tilbakemeldinger på den idag. Veldig bra utvendig og strøken innvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...