Gå til innhold

Range Rover Classic -95, NAS, Luft fjæring, EAS - trenger kabel


Atle G

Anbefalte innlegg

Sliter med å få luftfjæringen på min RRC -95, NAS til å fungere. Har den originale Lucas enheten - men vi (Martin) sliter allikevel. Muligens fordi bilen er oppgradert med Overfinch sin 2.Gen luftfjæring (som "ingen" vet hvordan fungerer). Trenger en spesiell kabel for å plugge inn og så få lest av alle data. Har funnet en i USA som kan lage kabelen - men det koster litt og tar tid...  Kabelen kan enten ha USB eller RS232 i andre enden.   Noen som tilfeldigvis skulle ha en slik kabel liggende ? ;-)  

 

https://www.rswsolutions.com/index.php/range-rover-classic/classic-eas-serial-cable

EAS cable RRC.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en du kan låne eventuelt? Men da må den vel sendes i posten? 

Jeg har en sånn du plugger i den kontakten og sjekker med den EAS softwaren iallefall

 

Akkurat nå, MariusMorch skrev:

Jeg har en du kan låne eventuelt? Men da må den vel sendes i posten? 

Jeg har en sånn du plugger i den kontakten og sjekker med den EAS softwaren iallefall

 

Edit: Sjekket link og jeg har den ja. Sjekk med elvehundre, ellers kan jeg slenge min i en norgespakke eventuelt (litt greit med sporing på en sånn en tror jeg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MariusMorch skrev:

Jeg har en du kan låne eventuelt? Men da må den vel sendes i posten? 

Jeg har en sånn du plugger i den kontakten og sjekker med den EAS softwaren iallefall

 

Edit: Sjekket link og jeg har den ja. Sjekk med elvehundre, ellers kan jeg slenge min i en norgespakke eventuelt (litt greit med sporing på en sånn en tror jeg) 

Utrolig - takker og bukker. Bilen står nå hos Martin Lipka, Germania Performance, Ramstadtløkka 14, Hall10, 1850 Mysen. Han kjører selv en spennende RRC...  Jeg betaler selvsagt det det måtte koste (send info til atle at gandrudbakken.no eller førti535500 så kan jeg få fruen til å vipse over hvis du har vips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en koffert med utstyr ja. Lucas Modell 2HHT

 

Men mangler minnekortet til feilkodeleseren, kjøpte brukt fra en i Norge og kortet var borte.

 

Har lednigen med samme konfigurasjon på 5-pins Kontakten som det er på bildet ovenfor. I andre enden er det 7-pins kontakt, denne passer rett inn i kodeleseren.

 

I kofferten er også mellomkoblingsboksen, med nødvendige kabler, for hotwire ECU.

 

Koffert med innhold er til salgs, som (Lafte)Rolf er inne på.

 

Lån ledningen til Marius, dersom han har. Denne kan du sikkert koble til en pc, og laste ned programvare.

 

Har også en Range Rover On Board Display PRC 7067 17EM. Denne leser man også feilkoder med, men kontaktkonfigurasjonen passer ikke på min LSE så der har æ gått over til «binderstrikset» og teller blink i lampa og resetter med bindersen. Systemet er innebygd i dashboardet, æ har LSE med softdash. Har alle feilkodene skrevet ut på et ark når æ benytter denne løsningen.

 

Kan sikkert selge denne OBDen også. Leita den fram nå. 
 

Kjøpte ny feilkodeleser til Discovery V8en, samt program og kabler for LSEen. Så trenger ikke ett lager med kodelesere, spesielt ettersom æ rydder fordi æ solgte huset. Solgte forresten D1 V8ern i fjor.

 

Ikke mye æ kan bidra med nå. Annet enn info om feilkodelesere æ kan selge.

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elvehundre. Jeg har Lucas kofferten komplett med minnekortet - uten at Martin finner ut av problemet.  Luft fjæringen står på høyeste nivå og rikker seg ikke derfra...  så vi satser på kabel pluss ned lasting av programvare fra linken i tidligere e-post skal hjelpe med å få orden på utfordringen. Satser på at Martin dukker opp i kommunikasjonen snart. Takker så mye for entusiasme og gode innspill ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Elvehundre skrev:

Artig.

 

Kan du her i tråden skrive alle betegnelsene på minnekortet? Så kan æ prøve en gang til å få kjøpt ett slikt. Har prøvd noen ganger tidligere.

 

H A :)

Lucas kofferten med alt innhold står hos Martin / Germania Performance (Mysen) nå. Hvis han (etter hvert) leser dette så sender han nok et bilde - ellers så skal jeg ordne det etter hvert. Hvis ikke du vil ta en tur til Mysen ;-) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke innom daglig, men bare send meg en melding på 922 syv 850 om du vil organisere noe. Ledningen ligger i garasjen, da mitt system fungerer (vel, det lekker luft, men siden bilen blåser seg opp hver gang har jeg foreløpig ikke feilsøkt dette så nøye). Så jeg låner gjerne bort ledning, så fremt jeg får den igjen :P

1 minutt siden, MariusMorch skrev:

Jeg er ikke innom daglig, men bare send meg en melding på 922 syv 850 om du vil organisere noe. Ledningen ligger i garasjen, da mitt system fungerer (vel, det lekker luft, men siden bilen blåser seg opp hver gang har jeg foreløpig ikke feilsøkt dette så nøye). Så jeg låner gjerne bort ledning, så fremt jeg får den igjen :P

Sendte en mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...